رئیس شورای اسلامی شهر مهریز گفت: به‌منظور جلوگیری از سکونت اتباع بیگانه در محلات مختلف و به‌خصوص در بافت قدیمی این شهر، عوارض واحدهای مسکونی اجاره‌ای به این افراد تا 10 برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۸۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 17 November 2018

مهدی زارع بیدکی با اشاره به اینکه مردم از اجاره واحدهای مسکونی به اتباع بیگانه توسط برخی افراد ناراضی هستند، افزود: برای جلوگیری از سکونت این افراد نسبت به افزایش عوارض اقدام شد.
وی به اهمیت مشارکت مردم در اجاره ندادن منازلشان به اتباع خارجی در این شهر تأکید کرد و ادامه داد: بدون همراهی شهروندان به‌رغم افزایش عوارض قطعاً مشکل به‌صورت کامل حل نمی‌شود.
این مسئول اظهار داشت: برای انجام برنامه‌های مختلف به همراهی و حمایت مردم نیاز است که امیدواریم در این خصوص شهروندان و کسانی که منزل خالی دارند بیش از دیگران وظایف خود را انجام دهند.
این مسئول تصریح کرد: طبق مقررات هم‌اکنون تعرفه عوارض سالانه هر واحد مسکونی در این شهر بر اساس موقعیت و وسعت آن واحد، حداقل 100 و حداکثر یک‌میلیون و 500 هزار ریال است.
زارع بیدکی تصریح کرد: خانه‌هایی که توسط افراد در محلات به اتباع بیگانه به اجاره واگذار می‌شود عوارض آن‌ها از حداقل تا حداکثر بر اساس وسعت و موقعیت تا 10 برابر محاسبه و از مالک دریافت می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر مهریز در خصوص شناسایی منازلی که اتباع بیگانه در آن‌ها سکونت دارند، بیان داشت: با همکاری خوب شهروندان این کار مدتی است آغازشده و همچنان ادامه دارد.
زارع بیدکی بابیان اینکه برای سکونت جمعی اتباع بیگانه در این شهر محلی برای ساخت مهمان شهر برای آنها در نظر گرفته شد، ابراز امیدواری کرد که با حمایت مسئولان استان یزد و اختصاص بودجه موردنیاز، محل آماده و برای همیشه مشکل کنونی این افراد رفع شود.
وی همچنین به حضور اتباع بیگانه در برخی محل‌ها برای رفتن به محل کار و رفت‌وآمد آن‌ها در شهر اشاره کرد و یادآور شد: برای ساماندهی این افراد چندین محل پیشنهادشده که در حال بررسی است و متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.
شمار شهروندان مجاز به اقامت در استان یزد حدود 120 هزار نفر است که تاکنون آماری از تعداد اتباع بیگانه‌ای که در مهریز سکونت دارند اعلام نشد.
مرکز شهرستان 50 هزارنفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار