در یک اقدام خیرخواهانه؛
مقام علمی استاد «علی‌حسین نجفی ابرندآبادی» و اقدام شایسته وی در خصوص وقف کتابخانه شخصی‌اش به بخش حقوق دانشگاه یزد در مراسمی تجلیل شد.
کد خبر: ۶۸۰۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 17 November 2018

دکتر «حسن قاسمی‌مقدم» عضو هیات علمی گروه حقوق و علوم سیاسی دانشگاه یزد در این مراسم که به همت پردیس علوم انسانی و اجتماعی و با همکاری انجمن‌های علمی حقوق و فقه و حقوق و با حضور جمعی از مسئولان و اعضای هیات علمی و دانشجویان در دانشگاه یزد برگزار شد، گفت: ایده وقف در سمینار اسفندماه سال 1394 مطرح شد که پس از آن سایر دانشگاه‏ها از جمله دانشگاه شهید بهشتی و کاشان ابراز تمایل برای پذیرش کتب موقوفه استاد نجفی کرده‏اند اما در نهایت این کتب به بخش حقوق دانشگاه یزد اهدا شد.

دکتر «شهرام ابراهیمی» رییس بخش حقوق جزا و جرم شناسی دانشگاه شیراز که در این مراسم حضور داشت، گفت: دکتر نجفی ابرند آبادی طی یک اقدام خیرخواهانه تعداد 4850 جلد کتاب را وقف کتابخانه گروه حقوق دانشگاه یزد کرده است که این کتب به لحاظ محتوا به سه دوره‏ی زمانی کتاب ‎ های نسل قبل از دکتر نجفی، کتاب‏های هم نسل ایشان و کتاب های نسل بعد از وی تقسیم می ‎ شود.

وی افزود: بخش مجله‏ها شامل مجله‏هایی است که دکتر نجفی به عنوان هیئت تحریریه، سردبیر یا داور برای تهیه و تدوین این مجلات تلاش کرده است.

ابراهیمی تصریح کرد: دکتر نجفی در آثارشان با محوریت جرم، رویکردی صلح محور نسبت به واکنش در برابر جرم ابراز داشته‏ و تلاش کردند لباس خشونت را از تن قانون مجازات اسلامی بیرون کنند.

دکتر «علی‌حسین نجفی ابرند آبادی» نیز در ادامه این مراسم گفت: انگیزه من از اهدای کتاب‌هایم به دانشگاه یزد، نوپا بودن رشته حقوق و افق های روشن پیش رو در دانشگاه یزد و همچنین اصالت یزدی من بوده است.

وی که با ایده مرکزیت یزد در حیطه حقوق جزا و جذب دانشجویان نخبه به این شهر، شروع به همکاری با گروه حقوق و علوم سیاسی دانشگاه یزد کرده است، از ایجاد یک موسسه پژوهشی مشابه موسسه پژوهشی ماکس پلانک در ایران در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

نجفی ابرندآبادی تصریح کرد: در بین کتب اهدا شده منابعی مناسب برای دانش آموختگان رشته های جامعه شناسی، روان شناسی و علوم تربیتی و همچنین در زمینه های مختلفی از جمله فقه، جرم شناسی، روان شناسی جنایی و مجله ها و مقالاتی یافت می شود که امیدوارم دانشگاه یزد و به طور خاص گروه حقوق بهره لازم را ببرند.

دکتر «محمدرضا نجاریان» رییس پردیس علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه یزد نیز در این مراسم با قدردانی از اقدام ارزشمند دکتر نجفی استاد یزدی تبار به معرفی این پردیس و دانشکده‌ها و بخش‌های آن پرداخت.

در ادامه چند تن از اعضای هیات علمی گروه حقوق دانشگاه یزد در خصوص شخصیت این استاد برجسته سخن گفتند.

در انتهای این مراسم نیز رییس دانشگاه یزد با قدردانی از اقدام شایسته دکتر نجفی، لوح سپاس و نشان زرین درجه یک دانشگاه را به وی تقدیم کرد.

پس از برگزاری مراسم مذکور کتابخانه تخصصی حقوق و علوم جنایی در ساختمان استقلال دانشگاه یزد با حضور دکتر نجفی و جمعی از مسئولان و اعضای هیات علمی افتتاح شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار