مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی:
یزد - ایرنا - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد بابیان اینکه سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای در این استان نسبت به سال قبل 20 درصد کاهش دارد، گفت : با پایان کار برداشت این محصول در سال جاری با چهار دستگاه چاپر 20 هزار تن این محصول تولید شد.
کد خبر: ۶۸۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ 17 November 2018

محمدعلی حاتمی زاده در ابرکوه بابیان کاهش بارندگی و پر آبخواه بودن این گیاه علت کاهش سطح زیر کشت است ، اظهار داشت: متوسط تولید این محصول در واحد سطح 50 تن و در بعضی مزارع تا 70 تن است .
وی افزود : این میزان محصول از 325 هکتار مزارع استان که بیشتر در شهرستان‌های خاتم و ابرکوه قرار دارد برداشت شد .
حاتمی زاده یادآور شد: ذرت علوفه‌ای برداشت‌شده در دامداری‌ها ذخیره و باکیفیت و ماندگاری بالا استفاده می‌شود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به تبعات خشکسالی و کم‌آبی ، خاطرنشان کرد: این استان قابلیت کشت نشایی تمام محصولات زراعی به‌جز گندم ، جو و سیب‌زمینی را دارد.
این مسئول با اشاره به اینکه از سال زراعی 1398 محصول ذرت به روش نشایی کشت می‌شود ، خاطرنشان کرد: تولید محصول استراتژیک موردنیاز کشور به‌ویژه محصولات علوفه‌ای از سیاست‌ها و اهداف وزارت جهاد کشاورزی در استان است.
حاتمی زاده تأکید کرد: کشاورزانی که بخواهند سال آتی نسبت به کاشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای اقدام کنند ، باید علاوه بر توسعه کاشت نشایی نسبت به تجهیز مزارع به آبیاری نوین (تیپ ) از هم‌اکنون اقدام کنند.
وی با اشاره به تبعات خشک‌سالی و افت سطح آب‌های زیرزمینی تصریح کرد: تلاش داریم در کاشت ذرت علوفه‌ای طی سال‌های آتی علاوه بر استفاده بذر جدید از ارقام زودرس که جایگزین بذرهای موجود خواهد شد ، کشت علوفه‌های کم آبخواه را در استان توسعه دهیم.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: افزون بر چهار هزار کشاورز در امر تولید محصول ذرت در استان فعالیت دارند.
اراضی قابل کشاورزی استان یزد 170 هزار هکتار است که به علت کمبود آب و تداوم 2دهه خشک‌سالی، 116 هزار هکتار آن به کاشت انواع محصول زراعی و باغی اختصاص دارد.
استان یزد حدود سه میلیون واحد دامی، 70 هزار رأس گاو شیری و یک هزار و 100 واحد طیور دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار