دادستان شهرستان اردکان از آغاز ارائه خدمات جدید در تنها دفتر خدمات قضایی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۸۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ 17 November 2018

«محمدعلی ابوالحسنی» در جریان مراسم رونمایی از خدمات جدید تنها دفتر الکترونیک قضایی اردکان با اشاره به سیاست‌های قوه قضاییه مبنی بر توسعه دفاتر خدماتی الکترونیک قضایی، اظهار کرد: راه ‎ اندازی این مرکز با هدف کاهش زمان مراجعه مردم و اطاله دادرسی پرونده ‎ های آنها در دادگستری انجام شده اما خوشبختانه امروز شاهد افزایش خدمات این دفاتر هستیم.

وی اظهار کرد: اکنون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی موارد مختلفی را پوشش می‌دهند که از آن جمله می‌توان به ثبت شکایات مرتبط با چک، استرداد ثمن معامله، استرداد مال منقول، مطالبه نفقه، ثبت واقعه ازدواج، مطالبات اجرت المثل ایام زوجیت، صدور حکم طلاق به درخواست زوج، استرداد جهیزیه، تقسیط مهریه، اعسار از پرداخت مهریه، مطالبه مهریه، پرداخت حق الوکاله، مطالبه خسارت و تجویز ازدواج مجدد اشاره کرد.

این مقام قضایی تصریح کرد: بی‌تردید اجرای این طرح، گامی مهم در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستگاه قضایی به شمار می‌آید که کاهش مراجعات مردم به مراجع قضایی را به دنبال داشته و علاوه بر تسهیل امور مردم، امکان طرح دعوا بدون مراجعه به محاکم یا دادسرا‌ها را فراهم می‌آورد.

ابوالحسنی به سامانه ثنا(ثبت نام الکترونیک) و سرعت گرفتن ارسال ابلاغ الکترونیک از سال گذشته با راه‌ا ندازی دفتر خدمات قضایی اردکان اشاره کرد و گفت: با اجرایی شدن ارسال ابلاغ الکترونیک، از ارسال احضارنامه‏‌ها به صورت فیزیکی جلوگیری و بسیاری از خدمات قضایی در بستر امن الکترونیک ارائه می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردکان تصریح کرد: گشایش این دفتر در راستای الکترونیک شدن خدمات قوه قضاییه به موازات الکترونیک شدن خدمات دولت صورت گرفته و باعث ارائه خدمات سریع‌تر به مردم و انجام بیش از ۳۶ مورد خدمات قضایی بدون نیاز به دادگستری شده است.

این مسئول با بیان این که بیش از ۲۱۰ مورد دادخواست حقوقی و نیز تجدید نظر‌های کیفری و حقوقی در این دفتر ارائه می‌شود، افزود: این دفاتر با هدف کاهش مراجعه به دستگاه قضایی، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفه ‎ جویی در وقت و هزینه گروه ‎ های هدف، شفاف سازی فرایندهای رسیدگی، افزایش کارآمدی نظام قضایی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت، افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضاییه و استفاده شهروندان از فرصت ‎ های برابر با رفع موانع اداری راه ‎ اندازی شده‌ است.

ابوالحسنی در پایان با اشاره به فعالیت دفتر خدمات قضایی اردکان با خدمت رسانی هفت نفر در دو نوبت صبح و عصر، اظهار کرد: مقرر است ضمن افزایش دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در مرکز استان، در همه حوزه‌‏‌های قضایی استان نیز دفاتر خدمات الکترونیک قضایی راه ‎ اندازی شود که در صورت نیاز دفاتر دیگری نیز در سطح شهرستان راه ‎ اندازی خواهد شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار