رئیس حوزه هنری یزد خواستار استفاده از ظرفیت جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی یزد برای معرفی ظرفیت‌های یزد در حوزه فیلم سازی شد.
کد خبر: ۶۸۱۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 18 November 2018

محمدصادق کوچک‌زاده به نقش مؤثر جشنواره فیلم رضوی در تولید آثار ارزشمند و ارتقای توانمندی فیلم‌سازان جوان اشاره کرد و اظهار داشت: این جشنواره توانسته در کشور جریان‌ساز باشد و تکرار این‌گونه جریان‌سازی‌ها در حوزه فرهنگی می‌تواند اتفاق‌های خوبی را رقم بزند.

وی با بیان این که موضوع این جشنواره بیشتر در مورد فرهنگ‌رضوی و سبک زندگی اسلامی ‌ایرانی است، افزود: آثار خوبی در سال‌های اخیر توسط هنرمندان و فیلم‌سازان سراسر کشور در بخش‌های داستانی کوتاه و مستند مرتبط با جشنواره تولید و موجب افزایش اعتبار این رویداد سینمایی شده است.

رئیس حوزه هنری استان گفت: هنرمندان، سینماگران و علاقه‌مندان باید با حضور خود بر رونق و گرم‌تر شدن این رویداد هنری در استان بیفزایند.

این مقام مسئول، قیمت تمام شده بسیار بالای فیلم‌ را از جمله مشکلات فیلم‌سازان برشمرد و بیان داشت: به رغم مشکلات با بهره‌وری و مدیریت هزینه‌ها می‌توان فیلم‌‌های خوبی تولید کرد.

کوچک‌زاده افزود: باید با اتخاذ تدابیر مناسب زمینه بازگشت سرمایه در حوزه فیلم کوتاه داستانی، مستند و سینمای تجربی برای فیلم‌سازان و فعالان این عرصه فراهم شود.

وی ادامه داد: می‌توان با برنامه‌ریزی هدفمند، بخش عمده‌ای از هزینه‌ جشنواره‌ها را به کارگاه‌های آموزشی، ارتقای دانش فیلم‌سازان جوان، کیفی‌سازی فیلم‌ها و تولید آثار بعدی هنرمندان اختصاص داد.

این مقام مسئول با اشاره به مشارکت هنرمندان در برگزاری جشنواره فیلم رضوی گفت: در استان یزد هنرمندان متولی برگزاری جشنواره هستند که این امر موجب بلوغ و تجربه آنان می‌شود.

رئیس حوزه هنری یزد در پایان ضمن قدردانی از برگزار کنندگان و دست‌اندرکاران جشنواره فیلم رضوی گفت: بی‌تردید با حمایت‌ ویژه‌ از فیلم‌سازان جوان در سال‌های آینده شاهد آثار خلاقانه و باکیفیت‌تر در این جشنواره خواهیم بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار