مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری:
یزد - ایرنا - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد بقاع متبرکه را یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای گفت‌وگوهای دوجانبه در مورد مباحث فرهنگی ، اجتماعی و انتقال دغدغه‌های اجتماعی به خانواده‌ها دانست.
کد خبر: ۶۸۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ 18 November 2018

فخرالسادات خامسی‌ هامانه در آیین آغاز به کار دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی با عنوان « زندگی به رنگ خدا » در امامزاده سید نصرالله برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.
وی افزود: اگر آمار طلاق در جامعه رو به افزایش است، شاید به این دلیل باشد که مهارت‌های زندگی را آن‌طور که باید و باشد به فرزندان خود یاد نداده‌ایم و جای دارد خانواده‌ها زبان فرزندان خود را به‌ خوبی درک و خود را به فنّاوری‌ها بروز کنند.
به گفتۀ وی، امروزه بانوان نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارند و انتظار است مادران جامعه ما، افرادی هوشیار، آگاه و توانمند باشند و باید از به‌روزترین آسیب‌های فرهنگی مطلع باشند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد افزود: مادران امروز باید همپای فرزندان خود با جدیدترین فناوری‌ها از قبیل فضای مجازی، ماهواره و رسانه آشنا باشند؛ به‌گونه‌ای که فرزندان‌ خود را به استفاده درست از فناوری‌های جدید هدایت کنند.
وی افزود: عصر الکترونیک به‌نوعی دامن زدن به آسیب‌های اجتماعی را نیز ایجاد کرد ازاین‌رو، امروزه باید والدین در کنار فرزندان خود فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی را شناخته و از این طریق فرزندان شان را برای حضور پررنگ تر و مؤثرتر در جامعه هدایت کند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خاطرنشان کرد: آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی واقعیتی است که حتی مقام معظم رهبری به‌عنوان بالاترین شخصیت نظام به‌طور مستقیم وارد این حوزه شده‌اند.
خامسی با اشاره به چهار آسیب اولویت‌دار نظام اعم از اعتیاد، مفاسد اخلاقی، طلاق، حاشیه‌نشینی و کودکان کار، بیان کرد: به دستور مقام معظم رهبری همۀ مسئولان کشور، سه قوه، نیروهای مردمی و تشکل‌های مردم‌نهاد باید به شکل فوق‌العاده برای مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی کنند.
همچنین مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد گفت: دوره‌های آموزشی زندگی به رنگ خدا، در محور مهارت‌های فردی، خانوادگی و ازدواج برگزار می‌شود.
به گفتۀ حجت‌الاسلام حسین زارع زاده، 110 بقعه متبرکه در یزد ثبت است که امامزاده سید جعفر، امامزاده جعفر، امامزاده عبدالله بافق، و امامزاده نصرالله از شاخص‌ترین بقاع استان هستند.
وی افزود: طبق فرمایش رهبری مبنی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی و این اصل که پیشگیری بر درمان اولویت دارد، در نظر گرفته ‌شد که 23 دوره آموزشی در فضای امامزاده‌های استان در مدت 24 هفته برگزار ‌شود.
دوره‌های آموزشی مهارت زندگی با عنوان زندگی به رنگ خدا تا اردیبهشت‌ماه 98 ادامه دارد.
این دوره ها با حضور 30 مربی برگزار می‌شود و 600 نفر نیز در این کلاس‌ها شرکت خواهند کرد که در سه محور مهارت‌های خانواده و ازدواج، مهارت‌های تربیت فرزند و مهارت‌های فردی آموزش‌های لازم را فرامی‌گیرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار