2 شرکت هندی و اندونزیایی برای بهبود وضعیت و ارتقای سرمایه‌گذاری در صنعت نساجی یزد اعلام آمادگی کردند. اندونزی و هند برای سرمایه گذاری در نساجی یزد اعلام آمادگی کردند
کد خبر: ۶۸۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 18 November 2018

در نشستی که با حضور مدیران این 2 شرکت، مسئولان اقتصادی و سرمایه‌گذاری و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان برگزار شد وضعیت صنعت نساجی استان موردبحث و بررسی قرار گرفت.
بررسی زمینه‌های سرمایه‌گذاری در صنعت نساجی استان، مشکلات و چالش‌ها فراوری آن، لزوم بهسازی و نوسازی ماشین‌آلات، ارتقای کیفی و کمی تولیدات و توجه به جذب سرمایه‌گذاری از محورهای این نشست بود.
این شرکت‌ها درزمینهٔ فرایند تولید صنعت نساجی و ارتقای سطح ماشین‌آلات صنعتی نساجی دارای تجربیاتی در کشورهای مختلف دنیا هستند که مدیران آن در این نشست فعالیت‌های کاری خود را ارائه کردند.
بررسی نحوه سیاست‌گذاری مناسب برای رشد صنعت نساجی، رشد و افزایش سرمایه‌گذاری و تلاش برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی در این صنعت از دیگر مباحث مطرح‌شده در این نشست بود.
همچنین توانمندی شرکت‌های خارجی یادشده، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری و منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی استان و مشوق‌های مالیاتی و بیمه‌ای ارائه و معرفی شد.
نساجی یکی از صنایع محلی یزد است و بر پایه برخی آثار ازجمله کتیبه‌های مسجد جامع یزد، این شهر یکی از کانون‌های مهم نساجی کشور بود و پارچه‌های باارزشی در آن تولید می‌شد.
اما در دهه‌های اخیر، آن‌چنان‌که بایدوشاید به پارچه‌های دست‌بافت آن توجه نشد تا آنجا که امروز، ترمه سنتی از بین رفته است.
هم‌اینک 160 واحد نساجی با ظرفیت 100 میلیون مترمربع در استان فعال است که حدود 23 هزار نفر در این واحدها مشغول کار هستند.
27 درصد سهم اشتغال یزد مربوط به این صنعت است و 100 درصد روفرشی و ترمه و 80 درصد پارچه‌های رومبلی ایران در استان یزد تولید می‌شود.
کارخانه‌های یزد باف، گرد باف، افشار، تابان و سعادت از مهمترین مراکز نساجی استان در تولید روفرشی ، فرش ماشینی ، پارچه‌های فاستونی ، کش‌باف ، پتو و نخ هستند ولی امروز تولید نسبت به قبل متنوع‌تر شده است.
به‌گونه‌ای که صنایع نساجی علاوه بر تولید قبلی، پارچه پیراهنی ، انواع پارچه‌های رومبلی ، پارچه‌های پرده‌ای ، ملحفه‌ای و متقال نیز تولید می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار