یزد - ایرنا - رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز گفت: پایین بودن میزان سرانه مطالعه مردم و خصوصاً جوانان به هیچ وجه مناسب این شهرستان نیست، برای فرهنگ‌سازی و ارتقای این موضوع باید تلاش جدی کرد.
کد خبر: ۶۸۱۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 19 November 2018

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی به مناسبت هفته کتاب ( 24 آبان الی اول آذر) در بازدید از کتابخانه عمومی مهریز و در جمع رئیس و کتابداران این شهرستان بدون اشاره به میزان سرانه مطالعه افزود: برای جلب مردم و جوانان به مطالعه باید فکری اساسی انجام شود.
امام‌جمعه مهریز با اشاره به اینکه دین اسلام همه را به مطالعه کتاب دعوت می‌کند، ادامه داد: اکثر مشکلاتی که در جامعه وجود دارد به خاطر ناآگاهی و بی‌توجهی به دانستن و نداشتن مطالعه است .
رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز اظهار داشت: در وضعیت کنونی، کتابخانه‌های مناسبی در شهر و روستاهای شهرستان وجود دارد که مردم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.
به گفته محی‌الدینی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی باید از کودکی و سپس در مدارس توسط فرهنگیان و مربیان ترویج شود تا بتوان شاهد جامعه‌ای آگاه و مؤثر بود.
همچنین رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز، گزارشی از وضعیت کتابخانه‌ها ارائه کرد و گفت: هم‌اکنون 11باب کتابخانه زیرپوشش این اداره است که از این تعداد پنج باب در شهر و بقیه در روستاها قرار دارد.
سعید قریشی افزود: 6 هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی مهریز هستند که کتاب‌های موردنیاز خود را تهیه و استفاده می‌کنند و ترویج فرهنگ مطالعه محور اقدام‌های این اداره است.
مرکز شهرستان 50 هزارنفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار