مدیرکل آموزش و پرورش یزد:
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان این‌که آشنایی با هویت کودکان و تربیت صحیح آنها یکی از ضروری‌ترین نیازهای بقای هر جامعه است گفت: همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی آغازی برای تربیت صحیح و موثر نسل آینده است.
کد خبر: ۶۸۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ 19 November 2018

«عباسعلی دانافر» در نشست خبری اولین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی با بیان این‌که استان یزد در روزهای 30 آبان و یکم آذرماه میزبان این رویداد ملی است، اظهار کرد: مدیران کل آموزش و پرورش، معاونین آموزش ابتدایی کشور،‌ مربیان تربیتی سراسر کشور و وزیر آموزش و پرورش در این همایش شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که همایش ملی هویت کودکان حول دو مفهوم بسیار مهم کودکی و هویت برگزار می‌شود افزود: نظام‌های آموزشی به دوره کودکی و پیش دبستانی خیلی اهمیت می‌دهند چون هویت افراد در این دوره شکل می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در ادامه یکی از مهمترین رسالت‌های نظام آموزشی را تربیت نسل جوان متناسب با فرهنگ بومی دانست و بیان کرد: تربیت نسل جوان متناسب با فرهنگ جامعه یکی از ضروری ترین نیازهای بقای هر جامعه است.

دانافر تربیت کودکان و نوجوانان متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی را مهمترین برنامه در دستور کار آموزش و پرورس عنوان کرد و گفت: انسجام، وحدت ملی و همبستگی مستلزم همکاری و فعالیت هدفمند نظام آموزشی است.

این مسئول با بیان این‌که این همایش ملی در شش محور آموزشی برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: جلب توجه مسئولان به حوزه تعلیم و تربیت به ویژه در سنین کودکی و نوجوانی مهمترین هدف برگزاری این همایش ملی در استان و کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که استفاده از ظرفیت هنر و ادبیات از جمله ویژگی‌های برگزاری این همایش است، خاطرنشان کرد: مقالات علمی، قصه گویی، دکلمه خوانی، عکس، فیلم کوتاه و سرود و آواهای بومی محلی، شش محور برگزاری این همایش است.

وی در پایان با اشاره به ارسال دو هزار 199 اثر به دبیرخانه همایش، گفت: آخرین دستاوردهای اساتید، معلمان، پژوهشگران در زمینه هویت‌یابی کودکان در این همایش جذب و معرفی می‌شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار