عضو هیئت علمی دانشگاه یزد مطرح کرد؛
عضو هیئت علمی دانشگاه یزد گفت:اگر بخواهیم توسعه و پیشرفت را مدار کار‌ها و برنامه‌های خود قرار دهیم باید کتابخوانی را جز اولویت اول خود قرار دهیم.
کد خبر: ۶۸۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳ 19 November 2018

محمد خدادادی عضو هیئت علمی دانشگاه یزد در همایش دمی باخواندن کتاب در شهرستان مهریز ضمن تبریک هفته کتاب و کتاب خوانی گفت: کتاب باید محملی برای اندیشدن باشد پایه اندیشه مطالعه است متاسفانه سرانه مطالعه در کشورایران پایین است.

خدادادی افزود: اگر بخواهیم توسعه و پیشرفت را مدار کار‌ها و برنامه‌های خود قرار دهیم باید کتابخوانی را جز اولویت اول خود قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه هر کشوری که فرهنگ مطالعه داشته باشد پیشرفت می کند افزود: همه مسائل در گرو اندیشدن، فکر باز و مطالعه است جامعه بدون اندیشدن به استعمار و استبداد کشیده می شود پس باید فرهنگ مطالعه در جامعه نهادینه شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: انسان آینه صفات خداوند است وقتی انسان خودش را بشناسد خدا را شناخته است بدون اندیشه نمیتوان خود و خدا را شناخت.

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد ادامه داد: جامعه‌ای که کتاب خوان کمی داشته باشد سرانه اندیشدن آن جامعه هم پایین است در نتیجه خدا شناسی که لازمه اندیشیدن است نیز پایین است.

خدادادی گفت: درک کامل خداوند با اندیشدن و مطالعه کامل می شود کسی که مطالعه نکند به کمالات دست پیدا نمی کند همانطور که ائمه معصومین می فرمایند یک لحظه تفکر بالاتر از هفتاد سال عبادت است.

وی افزود: همه افراد جامعه به اندازه وسع و توانشان در ارتقا فرهنگ کتاب خوانی تلاش کنند میتوان با ایجاد حلقه‌های مطالعه به صورت اداری، خانوادگی، مدرس‌های و تشکیل سازمان‌ها و نهاد مردمی افراد به مطالعه ترغیب کرد.

خدادادی ادامه داد: میتوانیم کتاب‌های مفید را خریداری و وقف و کنیم که خود به صورت صدقه جاریه است و یک کار فرهنگی محسوب میشود ما باید کتابخوانی را جزء اولویت اول خود قرار دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار