معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان یزد خبر داد؛
معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان یزد گفت: شرکت کنندگان در نهمین همایش اجتماع محوراستان با عنوان حس خوب زندگی به نیاز سنجی و اولویت بندی محلات به روش‌های علمی پرداختند.
کد خبر: ۶۸۱۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶ 19 November 2018

 محمدعلی صادقی پور معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان یزد در حاشیه همایش اجتماع محور حس خوب زندگی در میبد گفت:۶ محل از ۱۷ محل شهرستان میبد در این همایش انتخاب شدند و شرکت کنندگان در این سه روز بعد از شرکت در کارگاه‌های آموزشی، با هدف ارتقاء سلامت مردم، به نیاز سنجی و اولویت بندی محلات به روش‌های علمی پرداختند.

صادقی پور افزود: در این همایش ۳ روزه ۸۰ نفر از موسسات، ان، جی او و سازمان‌های اجتماع محور سراسر استان که با اداره بهزیستی همکاری دارند شرکت داشتند.

مهرداد احترامی کارشناس حوزه سلامت اجتماعی گفت: این اولین همایش اجتماع محور با کارگاه‌های آموزشی است که با این وسعت در استان یزد انجام می‌شود و در کشور خیلی محدود با این وسعت انجام شده است.

احترامی افزود: به نظر می‌رسد بر اساس مطالعاتی که در شهر‌ها و کشور‌های دیگر انجام شده است این توانایی را داریم با این روش بیش از ۵۰ درصد تغییرات جدی در نحوه نگرش و رفتار مردم ایجاد کنیم.

در شهرستان میبد بیش از ۲۵ موسسه خیریه و مردم نهاد فعالیت دارند که از این تعداد ۸ موسسه در حوزه آسیب‌ها و پیشگیری از معلولیت‌ها فعال هستند.

هرچنددولت در ارتقاء سلامت جامعه نقش دارد، اما موسسات و نهاد‌های مردم نهاد که از دل جامعه وم حلات شکل گرفته بهترمی تواند مشکلات مردم را لمس و بر رفع آن راهکار ارائه دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار