مدیرکل آموزش‌ و پرورش یزد با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی هویت کودکان پیش دبستانی اسلامی ایران در مرکز استان گفت: 2 هزار و 200 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این گردهمایی ارسال شده است.
کد خبر: ۶۸۱۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ 19 November 2018

عباسعلی دانافر  اظهار داشت: همایش از 30 آبان به مدت 2 روز در شهر تاریخی یزد در 6 قالب برگزار می شود.
وی افزود: از مجموع آثار 415 مورد در بخش مقاله ، 118 فیلم کوتاه ، 235 مورد قصه گویی، هزار و 161 عکس ، 145 اثر مربوط به بخش آواها و نواهای بومی - محلی و بقیه هم در بخش دکلمه است.
وی اظهار داشت: از سوی هیات داوران از مجموع مقالات علمی 200 مورد پذیرفته شد که 52 مورد آن سخنرانی ارائه می شود و در مجموع از 20 اثر برگزیده در بخش های مختلف در اختتامیه همایش تجلیل می شود.
دانافر در ادامه هویت، رشد و تعالی همه‌جانبه دوران کودکی، عناصر هویت و فرایند هویت‌یابی در کودکان دوره پیش‌دبستانی در بستر فرهنگ اسلامی ایرانی، بررسی و آسیب‌شناسی وضعیت کودکان ، نحوه بازنمایی آنها در الگو هویت اسلامی ایرانی را از محور‌های این همایش عنوان کرد.
وی افزود: نقش فرایندهای اجتماعی در هویت یابی کودکان ، بازنمایی هویت اسلامی - ایرانی کودکان در رسانه ها ، سینما و فناوری های دیجیتال ارتباطی، اطلاعاتی و انواع هویت کودکان و نحوه بازنمایی آن در الگوی هویت اسلامی با توجه به اسناد بالا دستی آموزش و پرورش از دیگر محورهای همایش است.
وی ادامه داد: در این همایش علاوه بر وزیر آموزش و پرورش ، معاونان ابتدایی اداره های آموزش و پرورش استان ها و رئیسان پیش دبستانی سراسر کشور شرکت خواهند کرد.

** شکل گیری شخصیت اصلی در دوران کودکی
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه این همایش حول 2 محور در مفهوم کودکی و هویت برپا می شود، تاکید کرد: این دوره زمان بسیار مهمی است زیرا شخصیت اصلی کودکان در این دوره شکل می گیرد.
دانافر خاطرنشان کرد: هویت یکی از مهمترین رسالت های اصلی هر نظام آموزشی است که کودکان و نوجوانان را متناسب با فرهنگ و آداب رسوم خود پرورش و تربیت می کنند.
وی اضافه کرد: یکی از کلید واژه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هویت است بدین ترتیب این همایش در راستای این سند برگزار می شود.
** پیش دبستانی تاثیرگذارترین دوره است
همچنین معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش یزد با بیان اینکه دوره پیش دبستانی از تاثیرگذارترین دوران زندگی کودکان است، گفت: شکل‌گیری ابعاد مختلف شخصیتی افراد مربوط به این دوران است.
سعیده بهادرزاده افزود: آثار بسیار خوبی در 6 بخش همایش ارسال شد که نشان از توجه به این موضوع دارد.
وی خاطر نشان کرد: در همایش 11 کارگاه آموزشی با موضوع های مختلف برگزار می شود که سه هزار و800 نفر در این کارگاه ها آموزش می بینند.
وی اضافه کرد: در این جشنواره آثار برگزیده و سخنرانی ها به صورت بسته آموزشی به اداره های آموزش و پرورش استان های کشور ارسال می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار