قائم مقام سازمان تحقیقات، ترویج و اموزش وزارت جهاد کشاورزی خبر داد؛
قائم مقام سازمان تحقیقات، ترویج و اموزش وزارت جهاد کشاورزی گفت: متوسط تولید ماهی‌های دیگر پایین‌تر از ماهی تیلاپیاست که میتوان با توسعه این صنعت تا ۳۰۰ تن در هکتار نیزماهی برداشت کرد.
کد خبر: ۶۸۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷ 20 November 2018

غلامحسین طهماسبی قائم مقام سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه نخستین برداشت ماهی تیلاپیا در بافق با اشاره به اینکه از لحاظ مصرف سرانه ماهی از متوسط دنیا عقب هستیم گفت:پرورش ماهی تیلاپیا باتوجه به پتانسیل بالا و استفاده از ظرفیت آب‌های شور می تواند برای استفاده از ظرفیت‌های کشور کمک کند.

طهماسبی افزود: متوسط تولید ماهی‌های دیگر پایین‌تر از ماهی تیلاپیاست و در مورد این ماهی ظرفیت وجود دارد که با توسعه این صنعت تا ۳۰۰ تن در هکتار نیزماهی برداشت کرد که قابل مقایسه با پرورش دیگر ماهی‌ها نیست.

وی ادامه داد: این موضوع می تواند برای کاهش فاصله مصرف سرانه ایران با کشور‌های دیگر حائز اهمیت باشد.

توسعه پرورش ماهی تیلاپیا نیازمند مجوز
قائم مقام سازمان تحقیقات، ترویج و اموزش وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: امیدواریم با اخذ مجوز، دیگر سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز بتوانند به تولید بالا و افزایش امنیت غذایی در کشور کمک کنند.

نیره پور ملایی رئیس محیط زیست استان یزد نیز با اشاره به رفع مشکلات محیط زیستی پرورش ماهی تیلاپیا در بافق و اخذ مجوز این مجموعه گفت: طبق بررسی‌های انجام شده بحث پرورش ماهی تیلاپیا در محیط‌های بسته که هیچ گونه تصرفی در محیط طبیعی نداشته باشد باید انجام شود.

پورملایی افزود: ضوابط اجرایی پرورش این ماهی از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست در دست تدوین است و به متقاضیان مربوطه اعلام می‌شود.

وی گفت : وقتی یک گونه غیربومی وارد محیط طبیعی می‌شود به عنوان یک گونه مهاجم رفتار می‌کند و ممکن است اکولوژی آن منطقه را بهم بزند.

رئیس محیط زیست استان یزد ادامه داد: حساسیت سازمان حفاظت از محیط زیست در این رابطه به علت برهم خوردن وضع اکوسیستم منطقه است که با بررسی‌های انجام شده این موضوع برطرف شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار