رئیس سازمان فاوا شهرداری یزد گفت: شهر‌های هوشمند مکانی ممتاز برای توسعه پایدار اقتصادی است.
کد خبر: ۶۸۵۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ 29 November 2018

مسعود تاج ابی رئیس سازمان فاوا شهرداری یزد گفت: نوآوری، ثبات و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در رده بندی شهر‌های هوشمند دنیا مدنظر قرار می‌گیرد.

تاج ابی مهم‌ترین وظیفه شهرداری در شهر هوشمند جمع آوری بروزرسانی و تولید داده‌های شهری به شهروندان دانست و افزود: این داده‌ها باید به گونه‌ای کنار هم قرار بگیرند که برای ذی نفعان شرایط مناسبی ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه شهر هوشمند ادامه داد: هوشمند سازی شهر ها به معنی ابزار و تکنولوژی و مکانی ممتاز برای توسعه پایدار اقتصادی است.

وی افزود: یکی از شاخص‌های شهر هوشمند موضوع شفافیت است که اطلاعاتی را به صورت آفلاین و سروسی در اختیار شهروندان قرار می دهد که در حال حاضر در حوزه خدمات شهری و شهرداری‌ها در حال بارگذاری است.

رئیس سازمان فاوا شهرداری گفت: سامانه ترافیک در خصوص وضعیت پارکینک، حمل و نقل، نوع وسیله، مسیر‌ها و خدمات شهری دیگر به مردم کمک می کند که هم اکنون این سامانه در حال راه اندازی است.

تاج ابی خدمات غیر حضوری به شهروندان از جمله وظایف سازمان دانست و ادامه داد: بدین منظور در حال طراحی اپیکیشن برای انعکاس نظرات مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستیم.

وی با اشاره به مشارکت مردم در حوزه خدمات شهری گفت: تصمیماتی و برنامه ریزی که متاثر از نیاز شهروندان گرفته شود بهترین تصمیم و برنامه ریزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار