القدس العربی بررسی کرد؛
دولت ترامپ تصریح کرده است: در صورتی که تحریمهای آمریکا علیه ایران نتواند مانع رسیدن سلاح به گروههای مورد حمایت این کشور در منطقه شود، اقدام نظامی علیه ایران ممکن است...
کد خبر: ۶۸۵۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷ 01 December 2018

به گزارش تابناک یزد، رائد صالحة در القدس العربی نوشت: دولت ترامپ تصریح کرده است: در صورتی که تحریمهای آمریکا علیه ایران نتواند مانع رسیدن سلاح به گروههای مورد حمایت این کشور در منطقه شود، اقدام نظامی علیه ایران ممکن است.

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا، در این باره می گوید:« خیلی واضح به نظام ایران فهماندیم که در شرایطی که منافع ما به خطر بیفتد، در استفاده از قدرت نظامی تردید نخواهیم کرد و معتقدم که آنها این مساله را بخوبی می دانند.»

این صحبتهای هوک در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات احتمالی که دولت ترامپ علیه ایران اتخاذ خواهد کرد، مطرح شده و وی تصریح کرد: «در زمان حاضر، ما گزینه نظامی را نیز در اختیار داریم، اما فعلا ترجیح می دهیم از تمام ابزارهای دیپلماسی موجود استفاده کنیم.»

این در حالی است که ایالات متحده تمرکز خود را به موضوع یمن و اتهاماتی که در مورد ادامه تجهیز حوثی ها از سوی ایران مطرح می شود، اختصاص داده است و هوک این اتهام را رد می کند که طرح مساله پایان دادن به جنگ یمن از سوی دولت آمریکا، تنها تلاشی برای منحرف کردن اذهان از موضوع قتل خاشقجی و دست داشتن خاندان سعودی در آن باشد.

در روز چهارشنبه، کنگره آمریکا قطعنامه ای را ارائه داد که به حمایت نظامی آمریکا از جنگی که عربستان در یمن به راه انداخته است، خاتمه داده و به منزله توبیخ شدیدی برای شخص ترامپ محسوب می شود. با این حال، مسئولان وزارت دفاع آمریکا چشم پوشی آن از یمن را دربردارنده خسارتهای فراوانی برای منافع امنیت ملی ایاالت متحده و همچنین هم پیمانان آن در خاورمیانه می دانند...

 

//انتخاب

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار