امام جمعه میبد:
امام جمعه میبد اظهار كرد: زیلو، صنعتی پاک است که در صورت حمايت مي‌تواند اشتغالزا نيز باشد.
کد خبر: ۶۸۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ 02 December 2018

به گزارش تابناک یزد، آيت الله «علیرضا اعرافی» در نشست توسعه خوشه كسب و كار زيلو، با تبریک جهانی شدن زیلوی میبد، اظهار كرد: ایجاد خوشه زیلو و عملی کردن آن که با ورود جهاد‌دانشگاهی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد در حال اجراست، اقدامي مهم و پر اهمیت محسوب مي‌شود.

وی با پاک و فاقد آلاینده خواندن هنرصنعت زيلو، خواستار حمايت از اين هنر در راستای ایجاد اشتغال و توسعه‌ي صادرات آن شد و گفت: روند اجرايي شدن اين خوشه بايد با برگزاری جلسات متعدد در این بخش، مورد بررسی و پژوهش قرار گیرد . 

بنا به به گزارش ایسنا- منطقه یزد، امام جمعه میبد با اشاره به این که برای اجرایی شدن و نتیجه گرفتن در بحث خوشه زیلو باید یک برنامه 10ساله تهیه شود، بیان كرد: در این برنامه باید تمام نکات جزئي در نظر گرفته شود و اين هنر به عنوان یک صنعت جذاب، همراه با ذوق و هنر و داراي تنوع در نقوش، سودآور و ماندگار و جاويد براي نسل‌هاي آينده با توجه به نیاز بازار مورد توجه قرار گيرد.

دکتر «مهدی باصولی» ريیس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد نيز در ادامه گفت: زیلو را می توان به عنوان یک صنعت با ارزش در نظر گرفت که البته به رغم سرمایه‌گذاری‌های بسیاری كه در این بخش شده، متأسفانه استانداردهای لازم براي آن در نظر گرفته نشده است . 

وي با اشاره به واگذاري توسعه‌ي خوشه كسب و كار زيلو به يك نهاددانشگاهي، افزود: جهاددانشگاهي برای اولین بار اقدام به توليد سجاده زیلو و عرضه‌ي آن در نمایشگاه دموتکس آلمان كرد.

باصولي با متفاوت خواندن خوشه زیلو از دیگر خوشه‌هاي صنعتي، اظهار كرد: عشق و علاقه، مهم‌ترین موضوعی است که باعث شده خوشه زیلو شكل بگيرد و اميدواريم با تامين نيروي انساني اين اقدام از سوي جهاد‌دانشگاهی و حمايت شرکت شهرک‌های صنعتی ابن هنر را زبانزد جهانيان كنيم و اعمال کاربری‌هایی نو و جدید توسه بيش از پيش اين هنر را رقم زنيم.

«محمدرضا دهقانی» معاون فرهنگی جهاددانشگاهی يزد نيز خوشه زیلو را یک فرآیندی نام برد و گفت: توسعه خوشه زیلو در بازه زماني سه تا پنج سال طول می‌کشد هر چند كه خوشبختانه از نظر کیفی و کمی به ويژه در ابعاد اجتماعی و فرهنگی، خوشه زيلو از ويژگي تمركز فعالان اين حوزه در ميبد برخوردار است.

وی اساس توسعه خوشه زیلو را اعتماد و همکاری همه جانبه دانست وافزود: برای رفع چالش‌ها و ثبات تیم تشکیل‌دهنده در این خوشه که متفاوت از دیگر خوشه‌هاست، حرکت مداخله‌ای همراه با حمایت لازم و ضروری است . 

«حسين فلاح» فرماندار میبد نيز در اين نشست گفت:خوشه زیلو با نگاه خوب جهاددانشگاهی و شرکت شهرک‌های صنعتی، پایدار و در وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان یک صنعت به شمار مي‌آيد.

وی در روند اجرایی شدن خوشه زیلو قول همه گونه همکاری را به جهاددانشگاهی داد و خواستار شد اجراي خوشه بدون در نظر گرفتن مدیریت شهرستان و تغييرات اين حوزه دنبال شود تا نتايج خوبي را در اين بخش شاهد باشيم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار