عضو شورای اسلامی شهر یزد:
عضو شورای اسلامی شهر یزد در پاسخ به انتقاد تند نائب رئیس شورای اسلامی نسبت به چرایی عدم فضاسازی شهری در مناسبت های مذهبی و کم کاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در این مهم، طی یادداشتی یادآور شد: فضا سازی شهری با پارچه و پرچم ها و چراغانی میادین و معابر به عهده سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری است.
کد خبر: ۶۸۶۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 02 December 2018

به گزارش تابناک یزد، بی توجهی به فضاسازی شهر یزد در اعیاد و مناسبت های ملی و مذهبی سبب شد تا یکی از رسانه های این استان با انتشار مطلبی از محمدرضا شایق نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد، کانون این انتقادات جدی را به سمت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد سوق دهد و اعلام کند که پیرامون این مهم اعتراض های بسیاری مطرح گردیده است. در این میان واکنش تند نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد بر این حاشیه و اعتراض دامن زد و همکاری رسانه های منتقد نیز سبب شد تا بیش از پیش عملکرد این سازمان شهرداری مورد انتقاد قرار گیرد.

محمدرضا شایق نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد با طرح این انتقادات که ریشه در سکانداری مهدی جمالی نژاد شهردار سابق یزد داشت، با محکوم کردن ونوس عامری عضو شورای اسلامی شهر یزد، بیان داشت: اولاً یکی از اعضای شورا به عنوان عضو ناظر بر هیئت مدیره هر سازمانی فعالیت می کند، اکنون عضو ناظر بر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد خانم عامری هستند. ثانیاً بنده در جلسه قبلی به این موضوع اعتراض شدید کردم.

وی در ادامه تصریح کرد: به طور مثال درست نیست که در یزد آن هم در رحلت پیامبر اسلام(ص) یک پارچه مشکی نصب نشود و یا برای هفته وحدت و یا هفته بسیج و دیگر اعیاد و مناسبت های ملی و مذهبی فضا سازی لازم انجام نشود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد با انتقاد از دغدغه فرهنگی و حامیان فرهنگ در مجموعه شهرداری و شورای شهر یزد تاکید کرد: می گوئیم شما که انقدر داد فرهنگ می زنید و مدام از فرهنگ می گویید فکری هم برای سنت هایمان بکنید اما متاسفانه آقایان قبول نمی کنند.

این انتقاد تند محمدرضا شایق به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و عملکرد عضو ناظر شورای اسلامی سبب شد تا ونوس عامری عضو شورای اسلامی شهر یزد در کانال تلگرامی خود طی یادداشتی عنوان کند:

خدمت جناب آقای شایق نائب رئیس محترم شورای شهر یزد

گلایه حضرت عالی بابت عملکرد سازمان فرهنگی را در مصاحبه ای با کانال یزد رسا مشاهده کردم که فرموده بودید " درست نیست که در یزد در رحلت پیامبر اسلام (ص) یک پارچه مشکی نصب نشود و ...." و اینجانب را بعنوان ناظر شورا در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد مورد عتاب قرار داده اید.

ونوس عامری در ادامه این یادداشت با گلایه از عدم فضا سازی شهری شایسته و پذیرش انتقاد نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد، اضافه کرده است:

ضمن وارد دانستن گله حضرت عالی و یادآوری اینکه این عدم فضا سازی شهری مورد گلایه همه ما بود خاطر عالی را به این نکته معطوف می دارم که طبق اساسنامه سازمان های شهرداری "فضا سازی شهری با پارچه و پرچم ها  و چراغانی میادین و معابر به عهده سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری است نه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری!

عامری با تشریح سابقه فعالیت محمدرضا شایق در شهرداری و شورای اسلامی شهر، با انتقاد از وی نسبت به عدم آگاهی از قوانین مجموعه شهرداری و ارائه اطلاعات نادرست از حوزه وظایف سازمان های وابسته به آن، نوشت:

آنچه موجب نگرانی است اینکه حضرت عالی که قبلا شهردار بوده اید و سه دوره است به عنوان عضو شورای اسلامی شهر یزد در مقام تصمیم گیری در باب موضوعات پیچیده شهرداری می باشید چگونه از موضوع ساده و مهمی چون شرح وظایف سازمان های شهرداری مطلع نیستید؟!

عضو شورای اسلامی شهر ناظر بر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، در آخر خاطرنشان کرد:

در مورد عدم نصب پرچم های مناسبتی مسئولان سازمان سیما و منظر حتما توضیح خواهند داد اما برای رفع تشویش خاطر عالی و نیز همشهریان مومنم در باب حوزه نظارت اینجانب باید عرض کنم که سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد مسئول بنرها و پایه استندهای سطح شهر برای فضا سازی شهری است که در ماه های عزاداری محرم و صفر سنگ تمام گذاشت و پایه استندهایش به طور رایگان در اختیار تمام هیئت های مذهبی قرار داشت و بنرهای مربوط به روزهای عزاداری ائمه اطهار و نیز اعیاد میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع ) در سطح شهر نصب گردیده بود. امیدوارم توضیحاتم در روشن شدن موضوع کمک کرده باشد.

محمد صفدر پور رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد نیز در گفت و گو با تابناک یزد، پیرامون این انتقاد محمدرضا شایق نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد، عنوان کرد: فضا سازی شهری با پارچه و پرچم ها و چراغانی میادین و معابر به عهده سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری است.

وی در ادامه تصریح کرد: در ایام مختلفی از سال ما در همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به فضاسازی های مناسبت های ملی اقدام می کنیم و بنابر پیشنهاد شهردار محترم و مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به فضاسازی شهری اقدام می کنیم.

صفدر پور در آخر خاطرنشان کرد: در امور فضاسازی شهری این سازمان مسئولیت اجرایی را بر عهده دارد. یعنی بنابر سیاست های اتخاذ شده مجموعه شهرداری که نقش مستقیم نظر شهردار در آن مشهود است، نسبت به فضاسازی شهری اقدام می کنیم. قطعا نظر اعضای شورای اسلامی شهر یزد برای ما قابل احترام و با ارزش است اما این مهم را باید گفت که فضاسازی مدنظر عضو شورای شهر، برعهده سازمان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بوده و همکاران ما در مجموعه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد متولی آن نیستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار