وی با بیان اینکه به عقیده بنده رئیس دولت اصلاحات در فتنه عظیم سال 88 قصور و تقصیرات متعددی داشت، گفت: البته مخالف نظر بعضی از گروه‌ها که خواستار بیشتر دانستن تعداد سران فتنه علاوه بر آن دو نفرند نیز هستم، چراکه بنده معتقدم سران فتنه باید به همان دو نفر محدود شوند و نباید تعداد آنها را بیشتر دانست چراکه این امر سبب کاسته شدن از جرم و تقصیر سران اصلی می‌­شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: اشخاصی همچون رئیس دولت اصلاحات که تعدادشان نیز زیاد نیست در فتنه 88 تقصیراتی داشتند و در بعضی موارد با سکوت یا موضع گیری‌های دو پهلو و یا موضع گیری‌های غلط به فتنه گران کمک کرده و هزینه­‌های زیادی به نظام و مردم وارد کردند.

وی درباره انتقادات به وی، به دلیل مطرح کردن بحث بازگشت رئیس دولت اصلاحات به عرصه سیاست، گفت: از بنده سئوال شد رئیس دولت اصلاحات می‌تواند به عرصه سیاست بازگردد؟، گفتم «به شرطی که بتواند هزینه‌هایی که برای نظام در پی داشته ­است را جبران کند»، آری یعنی شرط اصلی بازگشت رئیس دولت اصلاحات به سیاست جبران قصور گذشته و هزینه­‌هایی است که برای نظام در پی داشته است.

باهنر ادامه داد: اما با توجه به اینکه معمولاً هر روزنامه یا سایت یک جمله از متن مصاحبه را تیتر می­‌کند از صحبت‌­های بنده نیز "مفید بودن بازگشت رئیس دولت اصلاحات به سیاست" تیتر شد که انتقاداتی را در پی داشت، در صورتی که این عبارت در بین 25 جمله مطرح شده ­است و این بازگشت را با شروطی مطرح کردم که به آنها توجه نشد.

وی تاکید کرد: بعضی از اشخاص اصولاً به دنبال تخریب هستند و کاری به­ این گروه ندارم، ولی از دوستان صادقی که واقعاً به دنبال شنیدن حقایق هستند توقع داریم کل مطلب را مطالعه کنند تا شبهه‌­ای ایجاد نشود.

منبع:تسنیم