در این فیلم تصاویری از برخی مراکز حساس رژیم صهیونیستی همچون تاسیسات هسته ای و مراکز نظامی این رژیم نمایش داده شده و رزمندگان حزب الله را در حال نشانه‌گیری به سمت اهداف رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد.

مرکز اطلاع رسانی جنگی حزب الله لبنان زبانهای عبری و عربی را برای رساندن پیام وسیع نه فقط به مقامات صهیونیست بلکه همه ساکنان فلسطین اشغالی به کار بست.

این اقدام مقاومت اسلامی لبنان، سبب ایجاد رعب و وحشت در میان صهیونیستها شد به ویژه که بر اساس نظر سنجی انجام شده، ۸۰ درصد از صهیونیستها همه حرفهای نصرالله را باور دارند در حالی که به حرفهای مسئولان خود توجهی ندارند.

رژیم اسرائیل در برابر تهدیدات نصرالله عاجز است زیرا این تهدیدات تاثیر ویژه و واقع بینانه ای بر اسرائیلی ها(صهیونیستها) دارد. علت این موضوع کاملا مشخص است و آن صداقت نصرالله دبیر کل حزب الله در تهدیدات است و نتایج درگیری سالهای طولانی به کارشناسان اسرائیلی این موضوع را ثابت کرده است.

در همین راستا کانال دوم تلویزیون رژیم اسرائیل به بررسی این موضع در برنامه ای پرداخت که همه کارشناسان بر صداقت نصرالله و کاریزمای وی صحه گذاشتند.

«عودید بن عامی» از کارشناسان اسرائیلی در این باره گفت: «مشکلی که اسرائیل با آن روبرو ست این است که نصرالله قبلا ثابت کرده که صادق است و دروغ نمی گوید. نصرالله با تهدیدات خود بازدارندگی را ادامه می دهد».

محافل رسانه ای رژیم صهیونیستی از حرفها و موضع گیری های مقامات این رژیم به مثابه حرفهای بیهوده که بر تنش می افزاید، نام می برند و بر این باورند که تل آویو نیازی به دامن زدن به تنش با حزب الله ندارد.

برخی در منطقه همواره سعی دارند که اسرائیل را شکست ناپذیر و طرفی که در همه جنگها توانمند است، معرفی کنند اما واقعیت به گونه ای دیگر است. ترسی که تل آویو را رها نمی کند توان موشکی، قدرت ارزیابی و تحلیل اوضاع منطقه از سوی نصرالله، تجارب گرانبهایی که رزمندگان مقاومت لبنان در جریان بحران سوریه به دست آورده اند، است. علاوه بر این به جبهه متزلزل داخلی اسرائیل را نیز باید مورد توجه قرار داد.

کابوسی که مقامات صهیونیست را رها نمی کند

نصرالله و حزب الله به مثابه کابوسی برای صهیونیستها محسوب می شوند. آنها از موشک هایی در هراسند که به فاصله کوتاهی از شروع جنگ با لبنان از سوی حزب الله شلیک خواهد شد.

کارشناسان اسرائیلی بر این باورند که ساکنان حیفا از حمله ویرانگر به انبارهای آمونیاک در این منطقه که حاوی بیش از ۱۵ هزار تن گاز هستند و انفجار آنها مرگ هزاران تن از ساکنان حیفا را رقم می‌زند، به شدت هراس دارند. تل آویو به خوبی از قدرت تاثیرگذاری قوی سید حسن نصرالله بر اسرائیلی ها آگاه است. حزب الله به رهبری سید حسن نصرالله دماغ صهیونیستها را در سال ۲۰۰۶ به خاک مالیده است.

هنگامی که سید حسن نصرالله اعلام می کند که اسرائیل سست تر از خانه عنکبوت است کاملا با واقعیت تطابق دارد زیرا خود رسانه های رژیم صهیونیستی به عدم وجود روحیه جنگجویی نزد ساکنان فلسطین اشغالی و حتی نظامیان این رژیم واقف هستند. هنگامی که دبیر کل حزب الله می گوید که اسرائیلی ها آماده جنگ نیستند این با واقعیت تطابق دارد.

«دنی روبین اشتاین» از شخصیت های رسانه ای اسرائیلی هم گفت: «حسن نصرالله شخصیتی بزرگ دارد. جمال عبدالناصر به مدت ۶ روز در جنگ ایستادگی کرد اما حسن نصرالله به مدت چهار هفته اسرائیلی ها را در پناهگاه نگه داشت.

این معمولی نیست که تامیر یدعی«تامیر یدعی» فرمانده جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستیدر کنفرانس مقام ها و سران داخلی رژیم صهیونیستی که برای بررسی چگونگی آماده سازی و عکس العمل در بحران ها و وضعیت های اضطراری در شهر اشغالی «عسقلان» (اشکلون) برگزار شده بود؛ با بیان اینکه هیچ فرد عاقلی پیدا نمی شود که تهدید جبهه داخلی ما را در جنگ بعدی بسیار خطرناک ارزیابی نکند، تاکید کرد: «حزب الله توانایی دارد که عمق سرزمین های اسرائیلی را به صورت انبوه موشکباران کند. سال ۲۰۱۹ سالی سخت و پیچیده برای اسرائیل است چراکه در برابر چالش های بزرگی قرار می‌گیرد. در کنار آنچه ما از دشمن در گذشته می دانستیم، امروز واقعیت ژئواستراتژیک جدیدی نیز وجود دارد که برای اسرائیل چالش و تهدید جدیدی است. من منظورم سلاح های معروف نیست، بلکه از قدرت روبه افزایش حزب الله حرف می زنم. حزب الله حالا زرادخانه ای دارد که در آن موشک های با دقت بالا نگهداری می کند و با این موشک ها می تواند همه نقاط اسرائیل را به صورت گسترده و انبوه موشکباران کند.

این ژنرال اسرائیلی با بیان اینکه دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی اطلاعاتی را در اختیار دارد که حاکی از هماهنگی بی سابقه حزب الله در جبهه شمالی (لبنان) با مقاومت فلسطینی در جبهه جنوبی (غزه) است، درباره جنگ احتمالی آینده در دو جبهه هشدار داد و گفت که وضعیت دیگر مانند گذشته نیست که در خلال جنگ، مردم آسوده بنشینند و در تل آویو قهوه شان را بنوشند و لذت ببرند».

دیگر همانند گذشته ساکنان تل آویو در حین جنگ نمی توانند قهوه بنوشند

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی نیز قبلا گفته بود: «باید درک کنیم که در خاورمیانه ۲ تغییر راهبردی ایجاد شده است اول اینکه دشمنان ما موشک های دقیقی دارند و دیگر اینکه جبهه داخلی در جنگ آتی کانون اصلی است. اگر در جنگ سال ۱۹۷۳ نظامیان در جبهه ها می جنگیدند و ساکنان تل آویو قهوه می نوشیدند و روزنامه می خواندند، هم اکنون همه چیز فرق کرده است».

این مواضع ناشی از رعب و وحشت، پس از آن صورت می گیرد که سالها طرح نظامی و رزمایش از سوی صهیونیستها برگزار شده است و آنها از توسعه توان خود دم می زنند. باتوجه به این اقدامات، اصولا باید امنیت صهیونیستها بهتر می شد پس دلیل این ترس چیست؟ مقامات نظامی صهیونیست از تاثیرات مخرب این موضع گیری ها آگاه هستند اما این واقعیت تلخی است که صهیونیستها با آن دست و پنجه نرم می کنند.

صهیونیستها برای اینکه توان مقاومت فلسطین و لبنان تقویت نشود از هیچ اقدامی فروگذاری نکردند از به راه انداختن جنگ ضد مقاومت فلسطین و لبنان گرفته تا کمک گرفتن از طرفهای بین المللی برای اینکه این واقعیت تلخ برای صهیونیستها شکل نگیرد و حملات مکرر به سوریه.

ارتش رژیم صهیونیستی از سویی توان نابودی توان موشکی حزب الله را در هر گونه رویارویی نظامی ندارد و از سویی قدرت بازدارندگی در برابر حزب الله و اینکه تل آویو هدف قرار نگیرد را ندارد و از همین رو مقامات صهیونیستی به جبهه داخلی و ساکنان این پیام را می دهند که باید با این سناریو کنار آیند.

مقامات صهیونیست به خوبی از پاسخ ویران کننده حزب الله لبنان در صورت هرگونه ماجراجویی آگاه هستند به ویژه که سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنان اخیر خود واکنش به هر گونه حماقت تل آویو را حتمی دانست.