فرماندار یزد:
فرماندار یزد گفت: با مشارکت شهرداری‌ها و دهیاری‌های سطح شهرستان یزد، آماده ارتقاء کیفی فضاهای ورزشی در محله‌های یزد هستیم.
کد خبر: ۶۸۶۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵ 03 December 2018

به گزارش تابناک یزد، عباس حیدری در نشست کارگروه تخصصی نقش ورزش در توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه با اشاره به اینکه سرانه ورزشی کل استان یزد، فاصله چندانی با استاندارد کشوری ندارد، اظهار داشت: اما وضعیت در شهرستان یزد متفاوت است و بر خلاف بسیاری از استان‌ها، در یزد، مرکز استان کمترین سرانه ورزشی را داراست.

وی عنوان کرد: سرانه ورزشی شهرستان یزد در حال حاضر یک چهارم متوسط کشوری است و با توجه به اینکه نیمی از جمعیت استان در مرکز شهرستان ساکن هستند، سرانه ورزشی شهرستان یزد به لحاظ کمی و کیفی باید افزایش و ارتقاء پیدا کند.

بنا به گزارش خبرنگار مهر، حیدری با اشاره به فرا رسیدن روز معلولان بیان کرد: یکی از سرگرمی‌هایی که می‌تواند منجر به توانمندسازی معلولان نیز شود، ورزش است اما کمبود سرانه ورزشی شهرستان یزد برای معلولان، بسیار جدی‌ است.

سرپرست فرمانداری یزد خاطرنشان کرد: هم دستگاه‌ها و هم خیران باید در این زمینه ورود کرده و اهتمام جدی برای کاهش مشکلات و تامین نیازهای ورزشی معلولان داشته باشند.

حیدری تصریح کرد: فرمانداری یزد نیز حاضر است به سهم خود، با مشارکت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، نسبت به ارتقاء کمی و کیفی فضاهای ورزشی در مرکز استان یزد اقدام کند.

وی همچنین از آمادگی فرمانداری یزد برای ارتقاء کیفی فضاهای ورزشی در محله‌های مختلف شهرستان یزد خبر داد و اظهار امیدواری کرد: در این راستا بتوانیم مشارکت مردم و خیران را نیز جذب کنیم.

حیدری با اشاره به اینکه تعداد زیادی زمین بایر در سطح شهرستان موجود است، افزود: از این زمین‌ها نیز می‌توان برای ایجاد فضاهای ورزشی بهره برد.

سرپرست فرمانداری یزد با اشاره به اینکه برای اراضی وقفی نیز به دلایل مختلف دیگر امکان استفاده با کاربری قبلی را ندارند، عنوان کرد: می‌توان با تغییر کاربری زمین‌های وقفی با رعایت و طی مراحل قانونی و شرعی، در این راستا استفاده کرد.

سرپرست فرمانداری یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین نظام ‌نامه فرهنگی ورزش و اقدامات تئوری و عملی انجام ‌شده در این زمینه عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید اهتمام ویژه‌ای به اجرای مصوبات این نظام ‌نامه به‌ ویژه در زمینه تامین نیازهای ورزشی معلولان داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار