عضو کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر یزد:
عضو کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر یزد در مورد اجرای طرح وای‌فای شهری گفت: این طرح از مسجد جامع با همکاری میراث فرهنگی آغاز شد اما میراث فرهنگی برای ادامه طرح همکاری نکرد.
کد خبر: ۶۸۶۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ 03 December 2018

به گزارش تابناک یزد، حمیدرضا قمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری چهار تن از اعضای شورای اسلامی شهر یزد با خبرنگاران با اشاره به اینکه وجود وای‌فای شهری یکی از شاخصه‌های شهر هوشمند است، اظهار داشت: این طرح با آغاز فعالیت دور پنجم شورا آغاز شد و با همکاری میراث فرهنگی این طرح در مسجد جامع اجرا شد.

بنا به گزارش خبرنگار مهر، وی عنوان کرد: متاسفانه اداره میراث فرهنگی در ادامه این طرح همکاری نکرد اما ما در تلاش هستیم وای‌فای را حداقل در پارک‌ها و اماکنی که در اختیار شهرداری است، راه‌اندازی کنیم.

قمی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سگ‌های بی‌خانمان نیز بیان کرد: در حال حاضر ۳۰۰ سگ در کمپ نگهداری می‌شوند که باید بعد از عقیم سازی به دل طبیعت باز گردند اما دستگاه‌هایی که باید در این زمینه همکاری کنند، هیچ واکنشی در برابر درخواست‌های شهرداری و شورا نشان نمی‌دهند و به نظر می‌رسد روحیه پاسخگویی در بسیاری از دستگاه‌ها و مدیران ما از بین رفته است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: برخی تصاویر و روایت برخی افراد می‌گوید که برخی شهرهای دیگر در سطح استان و حتی شهرهایی نظیر اقلید، سگ‌های ولگرد خود را زنده‌گیری کرده و با کامیون به حوالی تفت می آورند و در آنجا رها می کنند که اگر این اتفاق واقعا رخ دهد، برای شهر مشکل‌ساز خواهد شد.

وی تاکید کرد: حداقل کاری که می توان انجام داد، نظارت جدی در ورودی‌های استان است ضمن اینکه پناه دادن به این حیوانات، یک راهکار موقت است و بلاخره باید به دل طبیعت باز گردند.

قمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۸۵ درصد جمعیت استان یزد شهرنشین هستند در حالی که پیش‌بینی‌های جهانی این درصد از شهرنشینی را برای سال ۲۰۳۰ پیش‌بینی می‌کنند، اظهار داشت: بر این اساس ما از موضوع شهر هوشمند به طور قطع عقب هستیم.

وی تصریح کرد: مبنا در شهر هوشمند، حکمرانی هوشمند است زیرا در چنین شهری امکان تصمیم گیری سلیقه ای وجود ندارد و تصمیم‌ها به ناچار بر اساس داده‌ها انجام می‌شود که در این صورت شاهد تصمیم‌ها و برنامه های شفاف هستیم.

قمی خاطرنشان کرد: غافل شدن ما از رویکرد شهر هوشمند، شهری پر از مشکل و ازدهام، پر از آلودگی، بسته و غیرشفاف برای ما به ارمغان خواهد آورد که باید به سرعت از وقوع چنین اتفاقی جلوگیری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار