حاجی‌دلیگانی مطرح کرد؛
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص ارسال لوایح FATF به مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: به دلیل آنکه این لوایح بدون رای گیری از نمایندگان ارسال شده است، بررسی آن از سوی مجمع غیرقانونی است.
کد خبر: ۶۸۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶ 03 December 2018

به گزارش تابناک یزد، از تسنیم، اقدام اخیر علی لاریجانی در ارسال لوایح FATF به مجمع تشخیص مصلحت نظام آن هم بدون اعلام در صحن علنی مجلس و بدون رای گیری از نمایندگان تخطی از آئین نامه است. در این خصوص حسینعلی حاجی دلیگانی گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی دقیقا برخلاف قانون عمل کرده است. ملاک عملکرد مجلس و رئیس آن رای نمایندگان مجلس است.

وی گفت: براساس آئین نامه و ضوابط قانون آنچه که با اکثریت آرای نمایندگان تصویب شود ملاک عمل است و در دستور کار قرار خواهد گرفت. رئیس مجلس وظیفه دارد آنچه را که در صحن براساس تشریفاتی که در قانون پیش بینی شده، مصوب میشود به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به ارسال لوایح FATF از سوی رئیس مجلس به مجمع، گفت: آقای رئیس خودش را بجای اکثریت آرا قرار داده است و بجای رای گیری از نمایندگان مجلس و بدون آنکه در مجلس و صحن علنی موضوع را مطرح کند لوایح را به مجمع ارسال کرده است.

وی افزود: این امر خلاف قانون و مقررات مجلس است در نتیجه حتی اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام به بررسی لوایح بپردازد خلاف قانون عمل کرده است.

حاجی دلیگانی ادامه داد: ارسال لوایح FATF فاقد مشروعیت قانونی و شرعی است که در این خصوص تعدادی از نمایندگان این موضوع را امضا کرده ایم و درخواست بررسی و ارسال نامه عودت را بسیار مهم می دانیم اما باید در نظر داشت که حرف ما نمایندگان حرفی قانونی و درست است که براساس آن بررسی لوایح نمیتواند در مجمع مطرح گردد زیرا غیرقانونی ارسال شده است.

وی در پایان تاکید کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام نمیتواند به موضوع بررسی لوایح FATF ورود کند. طرح استیضاح رئیس مجلس که موضوعی بسیار و با اهمیت است در همین خصوص مطرح شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار