رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد:
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به این که وظیفه حفظ و نگهداری از پل های عابر پیاده مکانیزه این سازمان شهرداری یزد سپرده شده است، عنوان کرد: هزینه های سنگین حفظ و نگهداری از پل های عابر پیاده مکانیزه از سرفصل بودجه فعالیت های فرهنگی و هنری شهر تامین می شود که میراث داری این سازمان شهرداری یزد از انبوه اشتباهات گذشته منصفانه نیست.
کد خبر: ۶۸۶۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵ 03 December 2018

 به گزارش تابناک یزد؛ پله های عابر پیاده شهر یزد که چندی است مکانیزه و مجهز به آسانسور و پله های برقی شده، خاموش یا تخریب شده اند و سال ها است جز نمای دکوری و تبلیغاتی برای شهر یزد هیچ ارزش دیگری را نداشته است. موضوعی که محسن عباسی هرفته رئیس کمیسیون عمران و سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با پذیریش این مهم، متولی حفظ و نگهداری آن را سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد عنوان کرد.
البته شایان ذکر است که این وظیفه کمتر از یک سال می باشد که به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد سپرده شده است درحالی که نه در این یک سال و نه در چند سال گذشته هیچ یک از مدیران شهری پاسخگوی چرایی عدم تعمیر پل های عابر پیاده مکانیزه نبودند.
عباس ملازینلی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در گفت و گو با تابناک یزد با بیان این که کار فنی نگهداری از پل ها به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد سپرده شده است، عنوان کرد: این سازمان شهرداری صرفا باید مطابق با با شرح وظایف پنج گانه خود در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، گردشگری و آموزش شهروندی فعالیت کند نه در امور سازه ای، فنی و عمرانی. این کار فنی در چارت سازمانی ما وجود نداشته و ردیف بودجه نیز ندارد ماحصل این اتفاق صرف هزینه و بودجه از سرفصل بودجه فعالیت های فرهنگی و هنری برای حفظ و نگهداری از پل های عابر پیاده مکانیزه شهری است؛ هزینه ای بالا و سرسام آور که پرداختن به آن به دلیل محدودیت در منابع مالی، به تبع حجم فعالیت های فرهنگی ما رابه نحو چشمگیری با چالش و محدودیت مواجه خواهد کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: این وظیفه کمتر از یک سال می باشد که صرفا طی صورت جلسه ای به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد سپرده شده است اما این سازمان همچنان در تلاش است تا با بهتر نگه داشتن شرایط پل های عابر پیاده به شهروندان یزدی خدمت کند.
ملازینلی با تاکید بر اینکه میراث داری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از انبوه اشتباهات گذشته در موضوع پل های عابر پیاده مکانیزه شهری منصفانه نیست، اضافه کرد: به جز پلی که در مرکز شهر به بخش خصوصی سپرده شده است که وظیفه حفظ و حراست از آن نیز برعهده همان بخش خصوصی می باشد؛ از سایر پل های مکانیزه به طور رسمی بهره برداری نشده است چراکه تجهیزات این پل ها هیچ گاه تحویل شهرداری نشده و در واقع اکثریت آن ها حتی روشن نشده اند و برای اکثریت این پل ها بیان اینکه تجهیزات فنی آن ها خراب یا خاموش است یا از کیفیت نا مرغوبی برخوردار می باشد صحت ندارد. ولی خب امری طبیعی است که این پل ها با تجهیزات فنی موجود، توقعات و انتظارات به حق مردم را در پی داشته باشد که چرا دائما خاموش یا خراب هستند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در آخر خاطرنشان کرد: از مسئولان شهرداری و اعضای محترم شورای اسلامی شهر یزد خواستاریم تا سرفصل تعمیر، حفظ و نگهداری از پل های عابر پیاده مکانیزه شهری را جدا و به حوزه های مربوطه آن در مجموعه شهرداری واگذار کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار