رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاتم؛
سالاری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاتم گفت: چرخه ویروس هاری در حیوانات ناقل و در حیات وحش این شهرستان روبه افزایش است.
کد خبر: ۶۸۶۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ 04 December 2018

نادر سالاری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاتم در جلسه شورا سلامت شهرستان خاتم با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ١٣ مورد بیماری هاری در شهرستان خاتم شناسایی شده است،گفت: چرخه این ویروس در حیوانات ناقل و در حیات وحش شهرستان در حال افزایش و یک تهدید جدی برای سلامت شهروندان است.

سالاری افزود: این بیماری علاوه بر سگ در حیوانات وحشی حیات وحش مانند روباه و شغال نیز وجود دارد و با توجه به خشکسالی‌های متوالی و شدید این حیوانات به حاشیه‌های شهر نزدیک شدند که برای انسان خطراتی به دنبال دارد.

وی با تاکید بر حساسیت بالای این بیماری ادامه داد: افرادی که برای سرگرمی یا نگهبانی از حیوانات نظیر سگ و گربه نگهداری می‌کنند نیز باید سالانه حیوانات خود را در برابر این بیماری واکسینه کنند.

مسئولان برای جمع آوری سگ‌های ولگرد اقدام کنند
فرجام فاضلی فرماندار خاتم نیز با اشاره به افزایش بیماری هاری در سال جاری دراین شهرستان گفت: بیماری هاری از بیمار‌های بسیار خطرناک برای انسان است که از حساسیت بسیار بالایی نیز برخوردار است.

فاضلی افزود: اجرای طرح جمع آوری و واکسیناسیون سگ‌های ولگرد در این زمینه شهرداری، بخشداری و دهیاران مسئول اجرایی کارهستند و باید برای پیشگیری از انتقال این بیماری اقدام کنند.

درپایان جواد میربهبودی معاون سیاسی امنیتی واجتماعی فرماندارخاتم به تشکیل کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد در شهرستان تاکید کرد وگفت: مسئولان مربوطه در دفن سگ‌های معدوم شده دقت کنند که آن‌ها را درمحیط رها نکنند که موجب عوارض غیر بهداشتی در شهر بویژه در روستا‌ها می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار