مدیر آموزشگاه استثنايي ابرکوه:
مدیر آموزشگاه استثنايی ایثار ابرکوه گفت: اگر جامعه به توانمندی‌ها و حقوق شهروندی قشر معلول جامعه توجه نکند، صرف نام‌گذاری يك روز يا يك هفته به نام معلولان ارزشی نخواهد داشت و زمینه‌ساز ناامیدی و سرخوردگی آنان می‌شود .
کد خبر: ۶۸۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ 04 December 2018

«صديقه حاتمي» در حاشيه‌ي مراسم جشني كه به مناسبت گرامیداشت روز معلولان با حضور مسئولان و دانش آموزان معلول ذهنی و جسمی حرکتی در این آموزشگاه برگزار شد، اظهار کرد: در تقویم کشور روز دوازدهم آذرماه به نام روز معلولان نام‌گذاری شده اما اگر جامعه به توانمندی‌ها و حقوق شهروندی این قشر توجه نکند، صرفاً نام‌گذاری يك روز يا يك هفته ارزشی نخواهد داشت .

وي تصریح کرد: عدم توجه به توانایی‌ها و حتی نیازهای معلولان در جامعه زمینه ناامیدي و سرخوردگی آنان را به وجود می‌آورد .

حاتمی با تأکید بر این که مشکلات معلولان ناشی از ضعف اراده و ناتوانی آنان نیست، اذعان کرد: ما وظیفه داریم همیشه افراد دارای معلولیت را باور کنیم، به توانایی‌های آنان ایمان بیاوریم و کلمه «نمی‌توانند» را از ذهنمان پاک کنيم و باور داشته باشیم که نقص جسمی و ذهنی این افراد دلیل بر عدم توانایی آنان نیست .

وی روز جهانی معلول را روز پاسداشت ارزش‌ها و روز تفسیر خواستن توانستن است، برشمرد و گفت: کادر آموزشگاه ایثار همیشه به بچه‌های معلول آموزش نمی‌دهند بلکه درس‌های بزرگی همچون صبر، شکیبایی، پشتکار و استقامت را هم به شاگردان خود می‌آموزند .

مدیر آموزشگاه ایثار با بیان این که خدمات و تلاش‌های کادر این مدرسه را با هیچ معیاری نمی‌توان سنجید و ارزش‌گذاری کرد، یادآور شد: کمک‌های خیرین شهرستان اضافه شدن چهار باب کلاس به این واحد آموزشی را رقم زد که موجب شد بار سنگینی از دوش مربیان برداشته شود، هر چند که دانش‌آموزان معلول هنوز هم به آموزش نیاز دارند و در این راه حمایت خیرین نقشی بسیار حائز اهمیت دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار