مدیر مرکز توان‌بخشی اندیشه نوین ابرکوه:
مدیر مرکز توان‌بخشی اندیشه نوین ابرکوه گفت: وظیفه جامعه و مردم در قبال معلولین ذهنی این است که آنان را دیوانه تصور نکنند.
کد خبر: ۶۸۶۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ 04 December 2018

مدیر مرکز توان‌بخشی حرفه‌ای معلولین ذهنی دخترانه اندیشه نوین اظهار کرد: این مرکز از سال 93 تأسیس و هم‌اکنون خدمت‌رسانی به تعداد 34 معلول ذهنی و بعضاً جسمی حرکتی را در زمینه‌های مختلف بر عهده دارد.

لیلا سادات عظیمی اذعان کرد: این مرکز هیچ محدودیت سنی در راستای ارائه خدمات نداشته و در زمینه‌های آموزشی (قرآن، ریاضی، فارسی و سایر مباحث درسی)، هنری (نقاشی رنگ‌روغن، تئاتر، سرود، موسیقی)، حرفه‌ای (کار با چرم، سفال، رنگ‌آمیزی روی سفال، نمد دوزی، بافتنی با انگشت، گونی‌بافی، روبان دوزی، خیاطی ساده)، ورزشی و توان‌بخشی فعالیت دارد.

عظیمی با اشاره به ارتقاء سطح فرهنگ و تفکر خانواده‌های دارای فرزند معلول در اهمیت آنان به آموزش فرزندان خود، تصریح کرد: در حال حاضر اغلب خانواده‌های جوان متفاوت بودن فرزندان معلول خود با سایر کودکان را کاملاً درک کرده و بر این باور هستند که آنان می‌توانند با آموزش‌های متعدد آن‌چنان پیشرفت کنند که بتوانند در مدرسه ویژه معلولین درس بخوانند.

وی عنوان کرد: معلولین در این مرکز پس از فراگرفتن حرفه‌های متعدد می‌توانند علاوه بر داشتن زندگی مستقل و تشکیل خانواده برای خود اشتغال‌زایی نیز داشته باشند. به‌طوری‌که تاکنون 3 نفر از معلولین این مجموعه پس از فراگیری مهارت‌های اجتماعی تشکیل خانواده داده و بعضی از آن‌ها نیز برای خود کارگاه‌های تولیدی دایر کرده‌اند.

مدیر مرکز توان‌بخشی حرفه‌ای اندیشه نوین ابرکوه، تأکید کرد: وظیفه جامعه و مردم در قبال معلولین ذهنی این است که آنان را دیوانه تصور نکرده و کلیه حقوق یک انسان معمولی را برای این قشر از جامعه در نظر گرفته و برای شخصیت آنان احترام قائل باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار