معاون توانبخشی بهزیستی یزد:
معاون توانبخشی بهزیستی یزد با بیان این‌که در کشور 1.5 میلیون نفر معلول تحت پوشش مستقیم سازمان بهزیستی قرار دارند، گفت: تصادفات جاده‌ای مهمترین عامل افزایش آمار معلولیت‌ها است.
کد خبر: ۶۸۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷ 04 December 2018

دکتر «محمدحسین غنیمت» در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولین برگزار شد، با اشاره به این‌که معلولیت محدودیت ناشی از نقص عضو است،‌اظهار کرد: در بسیاری از کشورها که عملکرد خوبی در زمینه پیشگیری از محدودیت‌ها داشتند از آمار پایینی برخوردارند این درحالی است که آمار معلولیتهای متوسط تا شدید در کشور ما 4.5 درصد است.

وی با بیان این‌که در کشور 1.5 میلیون نفر معلول تحت پوشش مستقیم سازمان بهزیستی هستند، افزود: در استان یزد هم 25 هزار و دویست نفر معلول متوسط تا شدید تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان یزد گفت: بسیاری از معلولین موردی که با دریافت وسایلی مانند سمعک مشکلشان رفع می‌شود در آمار تحت پوشش مستقیم بهزیستی قرار نمی‌گیرند.

غنیمت با اشاره به این‌که حدود 80 درصد افراد معلول در کشورهای در حال توسعه و توسعه نیافته زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: کشورهای توسعه یافته که محدودیت‌های ناشی از معلولیت را مناسب سازی کردند تنها 20 درصد معلول دارند.

وی در ادامه تصادفات جاده‌ای و دیابت را دو عامل افزایش دهند آمار معلولین عنوان کرد و افزود: تصادفات جاده‌ای به ویژه تصادفات موتور سیکلت در بیشتر موارد منجر به معلولیت افراد می‌شود.

این مسئول در پایان گفت: عدم کنترل دیابت هم مشکلاتی نظیر نابینایی و قطع عضو را برای افراد در پی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار