امام‌جمعه ابرکوه:
امام‌جمعه ابرکوه گفت: شهید آیت‌الله سید حسن مدرس الگویی برای مبارزان تاریخ به‌خصوص کسانی که وارد عرصه سیاست شدند و یا نمایندگی مجلس را بر عهده دارند، است.
کد خبر: ۶۸۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ 04 December 2018

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در یکی از مساجد ابرکوه در جمع نمازگران افزود: آن شهید بزرگوار یکی از پنج مجتهد طراز اول در چند مجلس مشروطه و مجلس شورای ملی قدیم بود.
وی با گرامیداشت سالروز شهادت مدرس و روز مجلس اظهار داشت : آن شهید به خاطر ایستادگی در برابر ظلم و دفاع از اسلام و حقوق ملت،خاطره پرافتخاری را از خود به‌جای گذاشت و در تاریخ معاصر ایران ماندگار شد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه افزود: آیت‌الله مدرس بر ضرورت حضور اندیشمندان مخصوصاً علما و فقها در عرصه‌های سیاسی تأکید داشت و خود هم به آن پایبند بود .
حسینی با قدردانی از نمایندگان مجلس تصریح کرد: نماینده راستین ملت کسی است که خودباور و مردم‌باور باشد و به‌پای اصول و آرمان‌های انقلاب در دفاع از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بایستد.
امام‌جمعه ابرکوه تأکید کرد: نماینده سیاسی‌کار ، جناح‌گرا و بی‌بصیرت که برای تأمین مصالح و منافع ملی درون‌گرایی را باور ندارد و چشم امید به خارجیان بسته است؛ غاصب منصب وکالت است .
حسینی تصریح کرد: نام گرانقدر مدرس در جهت دفاع از اسلام و حمایت از امام خمینی (ره) همیشه در تاریخ می‌درخشد.
شهید مدرس در سال 1316 به دست عمال رضاخان به شهادت رسید.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه که در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار