رئیس اداره بهزیستی:
رئیس اداره بهزیستی مهریز گفت: مناسب‌سازی معابر و مکان‌های عمومی برای تردد، از جمله نیازهای اساسی معلولان این شهرستان است، شهرداری با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی برای رفع این مشکل اقدام کند.
کد خبر: ۶۸۶۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 04 December 2018

علیرضا علیزاده دوشنبه‌شب در مراسم روز جهانی معلولان ( 12 آذر) در سالن شهید کشاورزی که با حضور جمعی از مسئولان، معلولان و خانواده‌ها برگزار شد، افزود: در این خصوص باید دستگاه‌های اجرایی وظایف خود را انجام دهند.
وی ادامه داد: علاوه بر مناسب‌سازی، اشتغال و مسکن از دیگر نیازهای جامعه معلولان است که حل این مشکل به فعالیت و همکاری مسئولان نیاز دارد.
این مسئول تصریح کرد: معلولیت ناتوانی نیست بلکه بعضی محدودیت‌هاست که با تلاش توان‌خواهان این مشکلات رفع می‌شود.
علیزاده ابراز امیدواری کرد: مبلمان و فضای شهری به‌گونه‌ای مناسب‌سازی و طراحی شود تا معلولان هم امکان استفاده از تمامی خدمات جامعه را به‌راحتی داشته باشند .
در ادامه این جشن، معلولان به اجرای نمایش، شعرخوانی و مسابقه پرداختند.
هزار و 300 معلول زیرپوشش بهزیستی مهریز هستند.
بر اساس آمارها چهار و نیم درصد جمعیت جامعه را معلولان تشکیل می‌دهند، تعداد آن‌ها در یزد حدود 50 هزار نفر تخمین زده می‌شود.
تاکنون برای 22 هزار نفر این افراد در بهزیستی استان پرونده تشکیل‌شده است.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند از این تعداد 50 هزار نفر در مهریز زندگی می کنند .
مرکز این شهرستان در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار