دانشگاه یزد در نظام رتبه‌بندی تایمز در گروه مهندسی و فناوری، علوم فیزیکی و علوم کامپیوتری در ردیف دانشگاه‌های برتر جهان و در رتبه +801 قرار گرفت.
کد خبر: ۶۸۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰ 04 December 2018

«سعید علیخانی» اظهارکرد: یکی از رتبه بندی‌های مهمی که رتبه بندی جهانی تایمز به صورت سالانه انجام می‌دهد ارزیابی و سنجش دانشگاه‌‎ها در حوزه‌های موضوعی مختلف است، این رتبه بندی در ۱۱ حوزه موضوعی کلی که برخی از آنها دارای چندین موضوع فرعی است، دانشگاه‌های برتر جهان را معرفی می‌کند .

وی با اشاره به این‌که در جدیدترین اعلام این نظام رتبه‌بندی در موضوعات مختلف، دانشگاه یزد در گروه مهندسی و فناوری و علوم فیزیکی رتبه ۸۰۱ پلاس جهان را کسب کرده ‌است گروه مهندسی و فناوری شامل مهندسی عمومی، عمران، مکانیک، هوا و فضا، برقو الکترونیک، و مهندسی شیمی است و گروه علوم فیزیکی شامل رشته های فیزیک و نجوم، ریاضی و آمار، شیمی، زمین شناسی، محیط زیست و علوم دریایی است .

مدیر امور پژوهشی دانشگاه یزد گفت: نظام رتبه‌بندی تایمز از سال ۲۰۰۴ ، سالانه دانشگاه‌ برتر جهان را با استفاده از پنج معیار آموزش، پژوهش، استناد، وجهه بین‌المللی و درآمد صنعتی ارزیابی و معرفی می‌نماید. اطلاعات مورد نیاز این نظام رتبه بندی از طریق نظرسنجی از صاحب‌نظران حوزهای موضوعی ، پایگاه استنادی اسکوپوس و پرسشنامه‌ای که خود دانشگاه‌ها پر می ‌کنند، گردآوری می‌شود .

علیخانی آموزش و پژوهش را از جمله شاخص‌های مورد استفاده در این نظام عنوان و تصریح کرد: در شاخص آموزش، مباحث شهرت دانشگاه (در ارتباط با شهرت دانشگاه از صاحبنظران حوزه‌های مختلف موضوعی نظرسنجی می‌شود (وزن ۱۵ درصد)، نسبت اعضای هیئت علمی به دانشجو (وزن 4.5 درصد)، نسبت دانشجویان دکترا به دانشجویان کارشناسی (وزن 2.25 درصد)، نسبت دانش آموختگان دکترا به اعضای هیئت علمی (وزن ۶ درصد) و درآمد دانشگاه (وزن 2.25 درصد) مطرح است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار