رييس جامعه نابينايان ميبد:
ريیس جامعه نابينايان شهرستان ميبد يكي از مهمترين مشكلات نابینایان اين شهرستان را نداشتن شغل مناسب عنوان كرد و گفت: همسر برخي از نابينايان با فعاليت در دو شیفت کاری، نان‌آور خانه هستند.
کد خبر: ۶۸۷۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ 05 December 2018

«حسین برزگر» در حاشيه جشني كه به مناسبت روز جهاني معلولان در باغ‌تالار دانشگاه آزاد ميبد با حضور مسئولان و معلولان اين شهرستان برگزار شد گفت: هدف اصلی از برگزاری این جشن آشنایی مسئولان و مدیران ارشد شهرستان با مشکلات و معضلات جامعه نابینایان و معلولان است .

وی افزود: نابینایی محرومیت است ولي محدودیت نيست و یک نابینا توانایی‌هایی زیادی دارد که ضعف و نبود حس بینایی او را جبران می‌کند .

برزگر با اشاره به این که بعضا نابینایان از افتخارات شهرستان محسوب مي‌شوند، اظهار كرد: تعدادی از نابینایان شهرستان میبد دارای تحصیلات عالی با مدرک دکترا هستند و در دانشگاه‌های برتر کشور تحصيل كرده‌اند.

وي بیان كرد: اصلی‌ترین مشکل جامعه نابینایان مسائلي مانند اشتغال و مناسب‌سازی معابر برای تردد آنهاست و متاسفانه با وجود آگاهي همه مسئولان از مشکلات نابینایان تاكنون هیچ اقدام مهمی براي رفع اين مشكلات صورت نگرفته است .

برزگر تصریح کرد: نابینایان شهرستان ميبد دارای شغل مناسب و پایداري نیستند و بعضی از آنها همسرانشان در دو شیفت کاری، نان‌آور خانه هستند لذا لازم است كه مسئولان به این امر اهتمام ویژه‌ای بپردازند .

وي همچنین از نبود یک دفتر مناسب در شان جامعه نابینايان شهرستان میبد گلايه كرد و از مسئولان خواست با توجه به ظرفيت‌هاي فراوان شهرستان در اين رابطه مساعدت كنند.

ريیس جامعه روشندلان ميبد در پایان نيز از خیرین و مسئولین خواست تا در سایه تعامل و همکاری به جامعه نابینایان و معلولین شهرستان کمک و مشکلات این قشر از جامعه را مرتفع كنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار