وزیر امور خارجه گرجستان، ضمن تایید بروز مشکل برای ورود برخی شهروندان ایرانی به گرجستان ، گفت : دولت گرجستان این موضوع را از کانال های دیپلماتیک پیگیری می کند.
کد خبر: ۶۸۷۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰ 06 December 2018

به گزارش تابناک یزد، از ایرنا، «داوید زالکالیانی» روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی ' اول ' گرجستان ، اظهار داشت: در رابطه با این موضوع اطلاعات متفاوتی داریم که برخی از آنها صحت ندارد.

وی افزود: گزارش ها مبنی بر اینکه در یک روز، به 200 تن از شهروندان جمهوری اسلامی ایران اجازه ورود به گرجستان داده نشده است، صحت ندارد .
وزیر امور خارجه گرجستان گفت : در رابطه با این مساله اطلاعات متفاوتی داریم و البته با سفارت ایران در تفلیس در ارتباط خواهیم بود و اطلاعات موجود را در اختیار آنها نیز قرار می دهیم و آنها امکان پاسخ به سئوالاتی که در این زمینه وجود دارد را خواهند داشت .

وزیر امور خارجه گرجستان از پاسخ به این پرسش که به چه دلیل به شهروندان ایرانی اجازه ورود به گرجستان داده نشده است ، خودداری کرد .
بهرام قاسمی ، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، روز دوشنبه ضمن ابراز گلایه از دولت گرجستان در خصوص مشکلات اخیر ایرانیان در مبادی ورودی آن کشور اظهار داشت: نگاه ما دفاع از حق و حقوق ایرانیان است و در این چارچوب وظایف مشخصی داریم.
‏در مورد گرجستان مشکلاتی برای گروهی از ایرانی ‏ها برای ورود به این کشور ایجاد شد که رسانه ها هم حساسیت و پیگیری خوبی داشتند. ‏
اتفاقاتی در مرزهای زمینی و هوایی افتاده است و حدود 200 نفر دیپورت شده اند که ‏عمدتا مشکلات ناشی از نقص مدرک داشته اند و یا به دلیل اقدامات برخی آژانس های ‏غیر معتبر مشکلاتی برای آنها ایجاد شده است.

ایرانی ها باید توجه داشته باشند که برای ‏ورود به گرجستان با مدارک کامل اقدام کنند. البته برخی از این افراد مشکل مدرکی ‏نداشته اند و براساس اعلام برخی منابع گرجی، با مشکل حمل مواد مخدر روبرو بوده اند.

‏البته تعدادی هم هیچ مشکل مدرکی و غیر آن نداشته اند ولی بازگردانده شده اند که ‏مسئله آنها از طرف مقامات گرجستان در حال پیگیری است.
در این خصوص گلایه ‏مندیم و سفارت در حال پیگیری است که دلیل این اقدام دولت گرجستان را جویا شود. ‏

بر اساس توافقنامه لغو روادید میان ایران و گرجستان ، اتباع دو کشور بدون اخذ روادید - ویزا - می توانند وارد کشور شوند و به مدت 45 روز در این کشور اقامت کنند.
در این توافقنامه هیچگونه محدودیت زمانی برای حضور در کشور در طول یکسال پیش بینی نشده و پس از اتمام 45 روز و خروج از مرز امکان ورود مجدد به این کشور در همان روز امکان پذیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار