توليد انار در شهرستان اردكان استان يزد امسال با اقدامات کنترلي آفت کرم گلوگاه و مگس مدیترانه به طريق ارگانیک تا 30 درصد افزايش يافت.
کد خبر: ۶۸۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ 06 December 2018

به گزارش تابناک یزد، «علیرضا احمدی» ريیس جهادکشاورزی اردکان در اين باره در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا – منطقه يزد، گفت: استان یزد رتبه سوم کشور را در تولید انار دارد و شهرستان اردکان در بين شهرستان‌هاي استان يزد جايگاه هشتم را به خود اختصاص داده ولي امسال با توجه به افزايش برداشت اميدوار به ارتقاي اين مرتبه هستيم.

وي سطح زیر کشت اين محصول در شهرستان اردکان را 10 هزار و 500 هكتار عنوان كرد و افزود: خوشبختانه امسال شاهد سرمای بهاره در شهرستان نبوديم و این موضوع یکی از عوامل افزایش تولید انار شهرستان بوده است.

احمدي خاطرنشان كرد: یکی دیگر از عوامل افزایش تولید انار در سال جاری استفاده از علم روز مبارزه غیرشیمیایی با آفت کرم گلوگاه و آفت مگس مدیترانه‌اي با توزیع قریب به ۵۰۰ لیتر طعمه سراتراپ و نصب هزاران تله و ده‌ها فرمون بوده که این امر را تا حد مطلوبی محقق كرده و منجر به توليد محصولی ارگانیک و فاقد هرگونه سم شيميايي شده است.

این مسئول متوسط برداشت انار شهرستان اردکان در هر هکتار را ۱ ٣ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم عنوان و اظهار كرد: میزان تولید سطح زیرکشت بارور شهرستان در سالجاري بیش از 11 هزار تن بوده كه ارزش ریالی آن را به افزون بر ٢ ۵۰ میلیارد ریال رسانده است.

ريیس جهادکشاورزی اردکان ارقام اصلی انار شهرستان اردکان را نيز شامل ملس، میخوش، شیرین و نباتی ذكر كرد و گفت: مقاديري از توليدات انار شهرستان همه ساله با فرآوري به محصولاتي مانند رب انار و اناردان تبديل مي‌شوند.

وي عمده زمان برداشت این محصول در اردكان را از اواسط مهر تا اوایل آذرماه عنوان کرد و گفت: بهترین عملکرد برداشت این محصول در شهرستان مربوط به شهر عقدا و روستای تاريخي مزرعه‌نو است که میزان عملکرد 45 تن و بیشتر شامل انار میخوش است . 

احمدي در پايان نيز سطح زیر کشت این محصول در مناطق مختلف شهرستان اردکان را  340 هکتار در اردکان، 450 هکتار در بخش عقدا و 60 هکتار در بخش خرانق ياداور شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار