بیست ‌و نهمین دوره مسابقات رفاقت مهر با معرفي برگزيدگان بخش آقایان در يزد به كار خود پايان داد.
کد خبر: ۶۸۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ 06 December 2018

به گزارش تابناک يزد، بیست و نهمین دوره مسابقات رفاقت مهر طي مدت 10 روز به ميزباني استان يزد برگزار شد و شب گذشته با معرفي و تجليل از برترين‌ها با حضور «شهاب الدین صابونچی» ريیس سازمان جوانان هلال احمر، «بهداد سلیمی» از قهرمانان ورزشي كشورمان و جمعی از مسئولان استان به كار خود پايام داد.

در بخش مسابقات جنبی بخش آقايان این دوره از رقابت‌ها، استان‌های زنجان و کرمان به عنوان برگزیده مورد تجلیل قرار گرفتند . 

بنا به گزارش ايسنا – منطقه يزد، این رقابت‌ها در قالب سه گروه صلح، دوستی و مهرورزی و در دو بخش تئوری و عملی برگزار شد که در هر گروه سه استان به عنوان استان‌های برگزیده معرفی شدند؛ در گروه صلح تیم‌های مازندران، اردبیل و یزد برتر شدند، در گروه دوستی استان‌های تهران، آذربایجان غربی و کرمان و در گروه مهرورزی نیز استان‌های آذربایجان غربی، کرمان و گلستان به ترتيب حائز مقام‌هاي اول تا سوم شدند.

در نهايت نيز استان‌های برتر اين دوره از مسابقات به ترتیب استان‌های آذربایجان غربی، تهران و کرمان معرفي شدند و تیم جوانان سیستان و بلوچستان هم به عنوان تیم برتر بشردوستی مورد تجلیل قرار گرفت . 

گفت: یکی از اهداف مهمی که هلال احمر دنبال می‌کند، تقویت جوانان به عنوان سرمایه های اصلی این سازمان است . 

«شهاب الدین صابونچی» ريیس سازمان جوانان هلال احمر كشور در آيين اختتامیه اين دوره از مسابقات كه در در سالن همایش‌های هلال احمر یزد برگزار شد، گفت: هر چند هلال احمر دستگاهي پولداری نیست اما از حضور جوانان پرانرژی برخوردار است که خود سرمایه‌هایی ارزشمند به شمار می‌روند و لذا هلال احمر در صدد تقویت آنها  به عنوان سرمایه های اصلی خود است.

وي با بيان اين كه تحقق این مهم می‌تواند هلال احمر را به هدف اصلي خود يعني انجام فعالیت‌های بشردوستانه كمك كند، افزود: هر کجا بخواهیم نام و برند هلال احمر را مطرح کنیم، مجری این نقش جوانان هستند بنابراین از جوانان از اهمیت ویژه‌ای برای اين مجموعه برخوردار هستند.

صابونچي اظهار كرد: اگر جوانان ما به خودباوری برسند، به طور قطع می‌توانند معرف خوبی برای هلال احمر باشند بنابراین وظیفه داریم آنها در ابعاد مختلف تقویت و توانمند کنیم . 

وي امدا و نجات را تنها ماموریت‌هاي هلال احمر ندانست و گفت: امداد و نجات يكي از مصادیق بشردوستی است اما این بخش به خاطر معرفی بیشتر، برای مردم شناخته شده‌تر است ولي بايد ساير فعاليت‌هاي هلال احمر از جمله در بخش جواننا نيز به مردم معرفي شود.

اين مسئول در پايان نيز يادآور شد: شورای عالی هلال احمر سن حضور و عضويت جوانان در هلال احمر را تا ۳۵ سال تعیین کرده اما واقعیت این است در این سازمان سن و سال مطرح نیست و آنچه مهم است، انرژی و انگیزه جوانی است .

گفتني است؛ بیست و نهمین دوره رقابت‌های رفاقت مهر با حضور ۶۰۰ نفر از جوانان هلال احمر از سراسر کشور برگزار شد كه برگزيدگان بخش خواهران اين رقابت‌ها هفته گذشته معرفي و تجليل شدند. اين مسابقات در بخش‌های اسکان اضطراری، حمل با تجهیزات، حمل بدون تجهیزات، CPR ، ارزیابی معدوم، آتل‌بندی و باندا‍ژ برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار