مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با اشاره به ضرورت آگاهی مردم از وضعیت نامناسب منابع آب استان گفت: سطح آبهای زیرزمینی یزد با افت نیم متری مواجه شده است.
کد خبر: ۶۸۷۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ 06 December 2018

به گزارش تابناک یزد، محمدمهدی جوادیان زاده بعد از ظهر امروز در آیین افتتاحیه طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب) در سال 98- 97  با اشاره به افت نیم متری سطح آب‌های زیرزمینی یزد اظهار داشت: میزان متوسط بارش در استان، یک سوم بارش متوسط کشوری است این درحالیست که  130 درصد از آب‌های تجدید شونده استان برداشت می‌شود و 30 درصد برداشت اضافه این رقم، از ذخایر هزاران ساله منابع آبی در استان است.

وی افزود: اگر وضعیت آب استان را یک مخزن در نظر بگیریم، ورودی آن بارش باران و خروجی آن 83 درصد در بخش کشاورزی، 7 درصد در صنعت و 10 درصد در بخش شرب و بهداشت مصرف می‌شود که به دلیل بارندگی کم و هدر رفت زیاد آب، ورودی‌ها متناسب با خروجی تامین نمی‌شود و باید در مورد وضعیت آن نگران بود.مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد تصریح کرد: اما مردم استان از وضعیت نامناسب منابع آب آگاهی دارند و همین مسئله نگرانی و دغدغه‌ها را کاهش می‌دهد.

بنا به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، جوادیان‌زاده در پایان با بیان اینکه به کمک تمام دانش‌آموزان در بحث فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف آب نیازمندیم، تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های بسیاری در ارتباط جلوگیری از هدر رفت آب در طرح داناب صورت گرفته و تمام محتوای کتاب‌ها با دانش کارشناسان و صاحب‌نظران تدوین شده که نکات دقیقی از نحوه صرفه‌جویی را آموزش می‌دهد.

وی ادامه داد: اهمیت موضوع آب و نقش دانش آموزان در جامعه سبب شد که طرح داناب برای مشارکت پذیری دانش آموزان در سطح استان و کشور اجرا شود و این موضوع به صورت ویژه در دستور کار نهادهای متولی آب و آموزش در استان یزد قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار