کد خبر: ۶۸۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷ 06 December 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مجمع هماهنگی تشکل های اسلامی دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد( مَهتاد) به میزبانی تشکل وحدت اسلامی دانشگاه علوم پزشکی تشکیل و شروع به کار کرد، این مجمع در بیانیه ای آورده است که؛

16 آذر نقطه عطفی در تحولات دانشجویی و تاریخ معاصرایران است که در آن برای مقابله با استبداد و استکبار ، سنگ فرش های دانشگاه تهران به خون پاک “سه اختر اهورایی” رنگین شد  تا نشان دهد دانشگاه مکانی است که مبدا تحولات و پیشگام جنبش‌های آزادی طلب و ضد استبدادی بوده 
حال که در چهلمین سالگرد انقلاب جمهوری اسلامی ایران قرار داریم، متاسفانه همچنان محدودیت ها و فشار های جریان هایی  بر جنبش اصیل دانشجویی میبینیم که به صراحت برخلاف آرمان ها ی اصیل انقلاب و همچنین شعار استقلال ازادی جمهوری اسلامی که شعار اساسی انقلاب بود رفتار و برخورد میکنند.
این جریان ها که با حمایت های  خود، از حصر و انسدادهای  فرهنگی ،سیاسی واجتماعی  منجر به ایجاد رخوت و  فضای بسته و سیاست زده دانشگاه می شوند،مانع از کنش گری و ایجاد فضای باز گفتگو و تفکر در دانشگاه میشوند.
حال در آستانه روزی که دانشجویان این دیار با خون خود نام روز دانشجو را بر دیواره تاریخ هک کردند وبا استعانت از سخن امام که فرمودند: دانشگاه باید مبدا تحولات باشد؛ تشکل های اصلاح طلب استان کهگیلویه و بویراحمد برآن شدند که با تشکیل مجمع هماهنگی تشکل های اسلامی دانشجویان ( مَـهـتـاد) برای آرمان هایشان ، شانه به شانه کنار هم بایستند و فریاد عدالتخواهی ، حق طلبی ، مطالبه گری ، استکبار و استبداد ستیزی سر دهند. 
تشکیل این مجمع که نقطه عطفی در تاریخ جنبش دانشجویی این استان است با نشستی دو روزه به میزبانی تشکل وحدت اسلامی دانشجویان  دانشگاه علوم پزشکی برگزار گردید و اعضای این مجمع هم پیمان شدند تا روزی که ذیل نام مقدس جنبش دانشجویی فعالیت می کنند ، قدمی از مطالبات دانشجویان پای پس نکشند. مَـهـتـاد تشکیل شد تا بازوان قدرتمندی باشد برای تشکل های دانشجویی و دانشجویانی که دل در گرو مهر میهن دارند و برای جامعه احساس مسئولیت می کنند.
لذا این مجمع با تبریک این روز مقدس به همه دانشجویان عزیز کشورمان، فعالیت خود را از تاریخ انتشار این بیانیه رسما شروع می کند.
امید است که با تشکیل  این مجمع نقطه عطف و همگرایی در تحولات دانشجویی اعم از سیاسی، فرهنگی، ،علمی،اجتماعی و ... در استان باشد و در راستای تحرک بیشتر این جنبش و باز تولید مسیر اصلی و نیل به اهداف دانشجویی،فضا برای گفتگوهای درون دانشگاهی و درون استانی باز شود تا بتوان تحمل سخن یکدیگر را تمرین کرد و با این تمرین و ساختن به برج بلند آزاداندیشی و گفتگوهای سازنده برای توسعه و پیشرفت استان و ایران رسید.

مجمع هماهنگی تشکل های اسلامی دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد(مَهتاد)
 
بیانیه شروع به کار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار