امام جمعه مهریز در خطبه های نماز جمعه ضمن اشاره به لزوم هم افزایی مردم و مسئولین برای حفظ هویت ملی و مذهبی، گفت: افتخار می کنیم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی، از ملت های مظلوم دفاع می کنیم.
کد خبر: ۶۸۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰ 08 December 2018

به گزارش تابناک یزد، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی با اشاره به‌روز جهانی حقوق بشر گفت: امام خمینی (ره) می‌فرمود استکبار جهانی به‌قصد بلعیدن ملت‌های ضعیف، شعار حقوق بشر را سر می‌دهد.

وی با اشاره به جنایات آل سعود در یمن ادامه داد: 4 سال است که آل سعود با حمایت مدعیان حقوق بشر، مردم مظلوم یمن و نیروهای مقاومت انصار الله را بمباران می‌کند و قحطی و جنگ باعث فاجعه انسانی در این کشور شده است؛ به‌طوری‌که در هر ده دقیقه یک کودک در یمن جان می‌دهد.

امام‌جمعه مهریز با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص) که هرکس صدای مظلومی را بشنود و او را یاری نکند مسلمان نیست خاطرنشان کرد: وظیفه ما در قبال فجایعی که امروز بر سر برادران و خواهران مسلمان ما در یمن، سوریه و فلسطین آمده است، دفاع از حقوق آنان است. باید مظلومیت زنان و کودکان بی‌دفاع را فریاد بزنیم. هرچند عده‌ای ناآگاه در داخل کشور به مسائل منطقه بی‌توجه هستند، اما افتخار می‌کنیم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی، از ملت‌های مظلوم دفاع می‌کنیم.
محی‌الدینی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو در 16 آذرماه تأکید کرد: امام خمینی (ره) دانشگاه را مبدأ تحولات می‌دانستند اما امروز وضعیت دانشگاه‌ها مورد تائید نیست و دانشجویان دچار بی‌هویتی شده‌اند.
وی افزود: دانشگاه باید برای ترویج ارزش‌ها و هویت ایرانی و اسلامی بین دانشجویان اهتمام بورزد و کوتاهی در امربه‌معروف و نهی از منکر توسط مسئولین دانشگاه‌ها، پذیرفتنی نیست.
خطیب نماز جمعه مهریز همچنین درباره حرکت‌های ضد فرهنگی و ضد ارزشی در دانشگاه‌ها که توسط برخی اساتید ترویج می‌شود هشدار داد و گفت: انتظار داریم از متولیان امور فرهنگی، روحانیون و بسیج دانشجویی که این مسائل را پیگیری کنند. چراکه امروز دشمن، دانشگاه‌ها و جوانان ما را نشانه گرفته است تا آنان از تفکر انقلابی و اسلامی فاصله بگیرند.
محی‌الدینی با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در 19 آذر سال 63 تصریح کرد: امام با تشکیل این شورا، اهمیت فرهنگ که هویت یک ملت است را موردتوجه قراردادند و امروز هر مسئولی که علیه فرهنگ و اعتقادات حرکتی انجام دهد و با باورهای مردم بازی کند یا در ترویج ارزش‌ها کوتاهی کند، باید در پیشگاه خداوند جوابگو باشد.
وی بر رواج معنویت و تقویت باورهای مذهبی جوانان توسط مسئولین امر و خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: دشمنان به‌واسطه اقتدار نظامی ما، تنها از راه تهاجم فرهنگی می‌توانند به جوانان و باورهای آنان آسیب بزنند و ضرورت دارد مردم و مسئولین باهم افزایی و همدلی برای حفظ هویت ملی و مذهبی همت کنند. مسئولین ادارات نیز بودجه فرهنگی را تقویت فرهنگ کنند و بودجه‌ها را برای مراسم‌های غیرضروری و غیردینی هدر ندهند.
امام‌جمعه مهریز همچنین با اشاره به شعار سال و حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: 9 ماه از سال گذشت و حرکت مؤثر و مفیدی در راستای توجه به تولید داخل و حمایت از کالای ایرانی صورت نگرفته است. درحالی‌که جوانان ما تلاش می‌کنند و در برابر شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌ها ایستادگی می‌کنند، مسئولین از واردات بی‌رویه و قاچاق کالا جلوگیری نمی‌کنند و همچنان تفکر مخرب ترجیح دادن جنس خارجی بر جنس ایرانی در بین برخی از مردم رواج دارد که مایه تأسف است.
محی‌الدینی با محکوم کردن حادثه تروریستی چابهار، آن را نشانه ضعف دشمنان و تنگ‌نظری آنان دانست و گفت: هر جا که عمران و آبادانی صورت می‌گیرد، دشمنان درصدد ناامید کردن مردم و ترساندن سرمایه‌گذاران هستند، اما بدانند این جنایت‌ها از عظمت انقلاب و این نظام نمی‌کاهد.
وی در بخشی دیگر از خطبه‌های خود، شهادت سروان ایرج صفاری، جانشین فرمانده پاسگاه شهید مدنی مهریز را تسلیت گفت و تصریح کرد: شهادت این نیروی پرتلاش انتظامی شهرستان مهریز، حاصل قاچاق انسان و «افغانی کِشی» است. معضلی که سال‌هاست گریبان گیر جامعه ما شده است.
امام‌جمعه مهریز همچنین جابه‌جایی پاسگاه شهید مدنی را خواستار شد و افزود: افرادی که به طمع مبالغ کلان، قاچاق انسان می‌کنند، درآمدشان حرام است و بدانند که خون این مأمور خدوم دامن‌گیر آن‌ها نیز می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار