معاون فرهنگ دینی قوه قضاييه:
معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه با بيان اين كه برخی کار فرهنگی را منوط به تخصیص بودجه فرهنگی می‌دانند و همواره از کمبود اعتبار و امکانات گلایه دارند، گفت: هنر يک فرد فرهنگی اين است كه در عین کمبود اعتبار و امکانات با تکیه بر خلاقیت و اندیشه خود یک اقدام فرهنگی ماندگار و اثرگذار انجام دهد.
کد خبر: ۶۸۹۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 11 December 2018

حجت السلام و المسلمین «سیدمحمد مسعود معصومی لاری» در جمع مسئولان فرهنگی حوزه‌های قضایی و سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه در استان یزد، افزود: کار فرهنگی خلاصه شده در برنامه‌های ابلاغی نیست و مسئول فرهنگی باید در تمام مراحل و ارکان کاری خود، بهترین فرد در انجام امور شغلی و خدمت‌رسانی به مردم باشد .

وی تصریح کرد: عرصه کار فرهنگی، یک عرصه گسترده و پهناور است و از این رو نيز فکر فرهنگی نیز باید یک فکر گسترده، حرفه‌ای و خلاق باشد .

این مسئول اظهار كرد: برخی کار فرهنگی را منوط به تخصیص بودجه فرهنگی می‌دانند و همواره از کمبود اعتبار و امکانات گلایه دارند که این صحیح نیست و هنر آن است که یک فرد فرهنگی در عین کمبود اعتبار و امکانات با تکیه بر خلاقیت و اندیشه خود یک کار فرهنگی ماندگار و اثرگذار انجام دهد .

وی بر انجام برنامه‌های فرهنگی در حوزه خانواده تأکید و بيان کرد: در سنوات اخیر فعالیت‌های خوبی در حوزه خانواده صورت گرفته است اما باید در این زمینه بیشتر کار کرد و برنامه‌های بیشتری در حوزه خانواده تدوین و اجرا كرد.

حجت الاسلام معصومی لاری، توازن‌بخشی امور فرهنگی را خواستار شد و گفت: باید ضمن اجتناب از فعالیت‌های قشری، برنامه‌های فرهنگی به گونه طراحی و اجرا شود که تمام مخاطبان را درگیر كنند و همه از برنامه‌های فرهنگی بهره‌مند شوند.

وی توزیع زمانی، مکانی و ایجاد تعادل در برنامه‌های فرهنگی را اولویت سال جاری ذکر کرد و افزود: با رصد انجام شده از مرکز در سال گذشته، وضعیت کار فرهنگی در مراکز استان‌ها به مراتب بیشتر و بهتر از شهرستان‌ها بوده و تمرکز بیشتر برنامه‌ها در ماه‌های پایانی سال بوده که از این رو باید نسبت به تعادل بخشی آن اقدام کرد و ضمن توزیع برنامه‌ های فرهنگی در طول سال، حوزه‌های قضایی و شهرستان ها را نیز همسو و همراه با مراکز استان دخیل در برنامه های فرهنگی كرد.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه از جام معرفت به عنوان یکی از بهترین و کیفی‌ترین طرح های فرهنگی در سنوات اخیر یاد کرد و گفت: جام معرفت که یک طرح کتابخانی جمعی است و افراد به صورت تیم با مطالعه کتاب تعیین شده به رقابت با تیم های‌ رقیب می‌پردازند، یک طرح بسیار دقیق، جذاب و هوشمندانه است که ابتدا از دادگستری شروع شد و در مراحل بعدی در کل کشور و برای همه دستگاه‌ها اجرا می‌شود.

حجت الاسلام معصومي لاري ادامه داد: طرح جام معرفت در یک رقابت جذاب و هیجان انگیز میل به مطالعه و رقابت در کتابخوانی را افزایش می‌دهد و اهداف بسیار خوب و ارزشمندی را محقق خواهد ساخت .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار