مسئول اداره تبلیغات اسلامی مهریز:
مسئول اداره تبلیغات اسلامی مهریز ضمن اشاره به سال‌های خطرناک و پر از مخاطره ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: روحیه انقلابی و دین‌داری از شاخصه‌های بارز شهدای محراب است.
کد خبر: ۶۸۹۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ 11 December 2018

حجت‌الاسلام محمدعلی متوسل با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محراب و 17 هزار شهید ترور گفت: اولین شهید محراب، امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) است که در خانه خدا تولد یافت و در خانه خدا و در محراب عبادت به شهادت رسید. شهید قاضی طباطبایی، شهید مدنی، شهید صدوقی، شهید دستغیب و شهید اشرفی اصفهانی همگی از ائمه جمعه بودند که در سال‌های 58 تا 61 به شهادت رسیدند.
وی از سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، به‌عنوان سال‌های خطرناک و پر از مخاطره یادکرد و اظهار داشت: مهم‌ترین پیام شهادت ائمه جمعه که به شهدای محراب معروف هستند، توجه و اهتمام ورزیدن به نماز است.
مسئول اداره تبلیغات اسلامی مهریز افزود: این شهدا در جامعه اسلامی نوپای بعد از انقلاب اسلامی، ارزش‌های اسلامی ازجمله، نماز و حجاب که 13 آیه در قرآن در مورد این مسئله آمده است و نیز انتظار برای ظهور امام زمان(عج) و پشتیبانی از ولایت‌فقیه را ترویج می‌کردند.
متوسل با اشاره به حضور مؤثر ائمه جمعه در جبهه‌های جنگ تحمیلی گفت: دشمنان، صدام را برای تجاوز به خاک ایران تحریک کرده بودند و او علیه انقلاب نوپا به مرزهای کشور ما حمله کرد و درحالی‌که رزمندگان با دست‌خالی و بدون پشتوانه در جبهه‌ها می‌جنگیدند، حضور انقلابی این امامان جمعه در جبهه‌ها، مایه قوت قلب و دلگرمی رزمندگان می‌شد و سخنرانی‌های طوفانی این عارفان بزرگ، نقشه‌های دشمن را نقش بر آب می‌کرد.
وی روحانیت و دین‌داری و نیز انقلابی گری را دو دلیل عمده به شهادت رساندن ائمه جمعه در اوایل انقلاب دانست و تأکید کرد: شهید دستغیب عالمی بزرگ و مبارزی خستگی‌ناپذیر بود و کتاب‌های ارزشمند بسیاری نگاشت. او شخصیتی متدین بود و روحیه انقلابی داشت. تفکری که دشمن از آن می‌هراسید؛ چون تفکر انقلابی و ترویج آن در جامعه موجب بصیرت افزایی و محکم شدن مردم در برابر دشمنان می‌شود.
این مسئول با اشاره به آخرین آیه از سوره فتح «... اشداء علی الکفار رحماء بینهم...» ادامه داد: خداوند بندگانش را به انقلابی گری و شناخت دوست از دشمن ترغیب کرده است. انقلابی گری، پیروی از اهداف بلند پیامبر اسلام و اهل‌بیت گرامی ایشان است و کسی که با هم‌کیش خود دشمنی می‌کند و دشمن را دوست می‌دارد انقلابی و پیرو رسول‌الله (ص) نیست.
متوسل بابیان اینکه روحانیون، مطلبی را غیر از دستورات دین به مردم ابلاغ نمی‌کنند بیان کرد: روحانیت درواقع انقلابی گری است. روحانیون باید حافظ دین الهی و مطیع دستورات خداوند باشند و با دوری کردن از خواسته‌های نفس، مردم را به‌سوی خداوند دعوت کنند؛ کاری که  شهدای محراب در طول حیات خود انجام می‌دادند.
وی بابیان اینکه توجه به نسل چهارم بعد از انقلاب، وظیفه همه اقشار است خاطرنشان کرد: دشمن برای نابودی انقلاب و محو شدن دین اسلام سرمایه‌گذاری کرده است و بی‌وقفه فتنه‌انگیزی می‌کند. وظیفه تمامی مردم، خانواده‌ها، فرهنگیان و مسئولین و به‌ویژه روحانیون است که نوجوانان و جوانان را دریابند.
متوسل با گرامیداشت سالروز شهادت دستغیب، پاک دستی و لقمه حلال را از توصیه‌های شهدای محراب به‌ویژه شهید دستغیب دانست و گفت: کسانی که با احتکار و گران‌فروشی به مردم رحم نمی‌کنند، بدانند که لقمه‌های آنان شبهه‌ناک است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار