مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به نیاز استان به آب انتقالی گفت: حداکثر ۶۰ درصد آب شرب مورد نیاز یزد از منابع داخلی قابل تامین است.
کد خبر: ۶۸۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ 11 December 2018

علی اسلامی در نشست مشترک مدیران آب و فاضلاب شهری و روستایی استان یزد با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به مشکلاتی که در حوزه تامین آب شرب در استان یزد وجود دارد، اظهار داشت: بخش اعظمی از منابع آب یزد به دلیل برداشت های بی‌رویه و شرایط جغرافیایی، شور و لب‌شور و غیرقابل شرب است.
وی عنوان کرد: از منابع داخلی آب یزد بیشتر برای صنعت و کشاورزی استفاده می شود و آب انتقالی تنها برای شرب مورد استفاده قرار می گیرد.
اسلامی خاطرنشان کرد: همه باید بدانند که تمام آب انتقالی به یزد جز برای شرب در جای دیگری استفاده نمی شود و با توجه به میزان آب انتقالی در فصل‌های مختلف، می‌توان این گفته را تایید کرد.
وی تصریح کرد: صحبت‌های بسیاری در مورد اینکه آب انتقالی یزد در صنعت و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما واقعیت این است که وقتی در زمینه آب شرب مشکل داریم، هیچگاه آب انتقالی را صرف صنعت و کشاورزی نمی‌کنیم زیرا اگر حیات در این استان‌ها نباشد، صنعت و کشاورزی نیز وجود نخواهد داشت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به اینکه در بهار و تابستان امسال نسبت به سال گذشته با کاهش ۴۰ درصدی آب انتقالی مواجه بوده‌ایم، بیان کرد: با صرفه‌جویی مردم استان و با تحمل کیفیت نازل آب توانستیم این زمان را با مدیریت سپری کنیم.
اسلامی افزود: استان یزد نیاز حیاتی به آب انتقالی دارد زیرا تنها حدود ۶۰ درصد آب شرب مورد نیاز استان را می‌توان از طریق منابع داخلی تامین کرد و حداقل باید ۴۰ درصد آب در این بخش، از آب انتقالی تامین شود.
وی اظهارداشت: در بعضی از شهرهای استان مانند میبد، اردکان، بافق و بهاباد منابع محلی بدون اختلاط با آب انتقالی به هیچ وجه قابل شرب نیست و ما برای تامین آب شرب با کیفیت در این شهرها از آب شیرین کن و ایستگاه‌های برداشت آب استفاده کردیم و توانستیم به سختی آب شرب را تامین کنیم.
اسلامی تصریح کرد: این شرایط باید برای مردم استان‌های همجوار تشریح شود تا بدانند که در یزد آب شرب واقعا یک نیاز حیاتی است و یزدی‌ها در رعایت الگوی مصرف نهایت تلاش خود را می کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار