ريیس شورای عالی داوران کونگ‌فو گرات‌سان کشور:
ريیس شورای عالی داوران کونگ‌فو گرات‌سان کشور با اشاره به بی‌مهری در حق داوران مسابقات رزمی، گفت: همان‌طور که هیچ بازی فوتبالی بدون حضور داور برگزار نخواهد شد، برگزاري رقابت‌هاي رزمی هم بدون داور ممكن نيست، البته با این تفاوت که همیشه داوران این مسابقات نادیده گرفته می‌شوند .
کد خبر: ۶۹۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵ 12 December 2018

«محمد تخته‌دار» با بیان این که برخي از بی‌مهری‌ها‌ به داوران از سوی ورزشکاران راتفاق مي‌افتد، تصریح کرد: غالباً ورزشکاران برنده خود را لایق پیروزی می‌دانند ولي بازنده‌ها، داور را عامل اصلی باختشان معرفي مي‌كنند و این همان بی‌مهری یک ورزشکار در حق داور مسابقه است . 
وي با بیان این که معمولاً در بازی‌های استانی هزینه‌ای به داوران پرداخت نمی‌شود، گفت: اصولاً داوران در مسابقات استانی عاشقانه به امر قضاوت می‌پردازند ولي اگر هم هزینه‌ای مد نظر باشد، حداقل بنده تاكنون حق الزحمه‌اي در اين باره دریافت نکرده‌ام . 
تخته‌دار در مورد هزینه قضاوت در مسابقات کشوری، گفت: حق الزحمه قضاوت داوران در مسابقات کشوری كه توسط کمیته برگزاری مسابقات لحاظ مي‌شود نيز ناچیز است و گاهاً با تاخيز زماني زيادي پرداخت می‌شود . 
وی يادآور شد: داوران در بعضی از رشته‌های رزمی برای ارتقای سطح داوری خود باید تعداد مشخصی داوری را در دفترچه قضاوت خود ثبت کنند که این اتفاق بعد از هر قضاوت، از سوي كمیته داوران مدنظر و لحاظ مي‌شود.
اين مسئول با بیان این که در برخی از رشته‌های رزمی مثل ووشو و کاراته بعد از دریافت مدرک داوری، شناسنامه داوری یا کارت ثبت تعداد داوری برای داوران صادر می‌شود، در پايان در اين باره افزود: تعداد قضاوت‌هاي داوران برای ارتقای سطح داوری با تایید کمیته داوران هیات یا سبک مربوطه در دفترچه داوری ثبت مي‌شود تا داور مجاز به حضور در درجه بعدی داوری باشد . 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار