معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اعلام كرد: تعداد 40 پرونده پیشنهادی ثبتی در سالجاري توسط واحد ثبت میراث فرهنگی استان تهیه و تدوین شده و در لیست انتظار ثبت ملی به سر می‌برد.
کد خبر: ۶۹۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶ 13 December 2018

«ساشا رياحي‌مقدم» در اين مورد تصريح كرد: استان یزد تعداد بی‌شماری از آثار تاریخی و طبیعی با ارزش را در خود جای داده است که تاکنون يك هزار و 776 آثر فرهنگی و تاریخی آن در چهار حوزه طبیعی، منقول، غیرمنقول و ناملموس از استان یزد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
به گفته‌ي وي، از این میان 1634 اثر در حوزه غیر منقول و تعداد 23 اثر در حوزه منقول و تعداد 79 اثر در حوزه ناملموس و 40 اثر در حوزه طبیعی است . 
رياحي‌مقدم با اشاره به این که تعداد 40 پرونده پیشنهادی ثبتی در سال 97 توسط واحد ثبت میراث فرهنگی استان تهیه و تدوین شده و در لیست انتظار ثبت ملی به سر می برد، در پايان خاطرنشان كرد: در سال سال جاری تعداد 50 اثر پیشنهادی که پرونده‌های آن تهیه و تدوین و به سازمان مرکزی برای تایید ارسال شده بود، مورد تایید قرارگرفت و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید که از این میان تعداد 42 پرونده در حوزه غیر منقول، شش پرونده در حوزه ناملموس و دو پرونده در حوزه طبیعی بوده است . 
گفتني است؛ اولین بنای ثبت شده در استان یزد گنبد عالی شهرستان ابرکوه است که در سال 1312 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است . 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار