رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور یزد با بیان اینکه روان سازی جریان‌های ترافیکی یکی از مهمترین روش های موثر در بهبود کیفیت زندگی شهری است، گفت: اصلاح هندسی معابر با نگاه به روان سازی ترافیک انجام می شود.
کد خبر: ۶۹۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵ 13 December 2018

سرهنگ علیرضا آدمی زاده با اشاره به اینکه هدف اصلاح هندسی در معابر شهری، حذف گره‌های ترافیکی است، اظهار داشت: اصلاح هندسی معابر و میادین در شورای ترافیک استان و شهرستان یزد بررسی و تصویب شده است و دستگاه‌های متولی آن نیز مشخص است.
وی با بیان اینکه دستگاه هایی چون شهرداری و راهنمایی رانندگی پیگیر اجرای طرح‌های مصوب ترافیکی هستند تا گره های ترافیکی سطح شهر را رفع کنند، ادامه داد: طراحی مناسب تقاطع‌ ها از لحاظ هندسی و بهینه بودن پارامترهای ترافیکی، عملکردی و کنترلی آنها، گام مهمی در ایمن سازی و کاهش تصادفات است.
رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور با بیان اینکه اصلاح هندسی مناسب راهکار عملیاتی در جلوگیری از حوادث ناگوار در یزد است، افزود: هرگونه اصلاح هندسی نیاز به ابزارها و لوازمی دارد و در اولین فرصت انجام خواهد شد.
وی بیان داشت: هدف نهایی از اصلاح هندسی، تامین دسترسی و ایمن سازی مسیر خودروهای عبوری و تسهیل تردد است بنابراین ممکن است اصلاح هندسی با افزایش لاین عبور و یا تغییر مسیر صورت گیرد.
آدمی زاده با تاکید بر اینکه استفاده از ابزارهای ترافیکی نظیر تابلوهای راهنمایی هم یکی از راه های اصلاح هندسی است تا تردد را تسهیل کند، عنوان کرد: آنچه که در شورای ترافیک مصوب شده قطعا تا پایان سال اجرایی خواهد شد.
رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور اظهار داشت: طراحی و اصلاح هندسی صحیح در معابر شهری، بسیاری از مشکلات توسعه‌ای و زیست محیطـی و معضـلات روانـی و اجتماعی را در شهر کاهش می‌دهد، امروزه بیش از پیش نیاز به اجرای طرح های هندسی در سطح شهر دیده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار