طرح جنگلانه در بیش از 100هکتار از مراتع شهرستان مهریز طی مدت یک هفته با مشارکت مردمی اجرایی می ‎ شود.
کد خبر: ۶۹۰۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵ 15 December 2018

 «ترحم بهزاد» مدیر کل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ‎ های کشور در آیین آغاز اجرای این طرح گفت:این طرح با هدف حفظ و احیاء، اصلاح و تقویت پوشش گیاهی و ایجاد مراتع مصنوعی و بهره ‎ برداری اصولی و پایدار از مراتع و بالا بردن توان تولیدی مراتع کشور و ارتباط  اصولی انسان با محیط ‎ زیست انجام می ‎ شود.
«محمدرضا آخوندی» مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد هم در این مراسم گفت: استان یزد دارای چهار میلیون و 400  هزار هکتار عرصه‌های جنگلی و مرتعی است که 535 هزار هکتار از عرصه ‎ های مرتعی استان را شهرستان مهریز به خود اختصاص داده است.
وی افزود: این طرح از بیستم آذرماه به مدت یک هفته به همت تشکل ‎ های مردمی و منابع طبیعی در شهرستان مهریز آغاز شده است.
آخوندی عنوان کرد: در بحث منابع طبیعی در سال جاری از محل صندوق توسعه ملی مبلغ 14میلیارد و 300 میلیون تومان سهم استان یزد در نظر گرفته شده است که صرف عملیات ‎ های مختلف مرتبط با منابع طبیعی در شهرستان‎‎های یزد می‌شود.
«سیدعلی باقری» رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهریز نیز گفت: طرح جنگلانه، طرحی ملی است که از سال 1393به منظور فرهنگ ‎ سازی و بکارگیری گروه ‎ های مردم نهاد برای حفاظت و حراست از پوشش های مرتعی در حال اجراست و در اجرای این طرح کاشت درخت بادام کوهی و گیاهان مانند ریواس، اشترک و آنغوزه در اولویت برای شهرستان مهریز قرار گرفته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار