امام‌جمعه اردکان:
امام‌جمعه اردکان با اشاره ناتوانی کشور فرانسه در کنترل ناآرامی‌های اخیر گفت: اعتماد به کشورهای اروپایی خوش‌خیالی محض است.
کد خبر: ۶۹۰۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 15 December 2018

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، سالروز ولادت باسعادت حضرت امام حسن عسکری (علیه‌السلام) را تبریک گفت.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار نسبت به نقشه‌های دشمن در سال آینده هشدار دادند و فرمودند که؛ دشمن برای چهلمین سالگرد انقلاب جنجال‌هایی به راه انداخته است اما از دشمن نباید هیچ‌گاه غافل شد ممکن است بخواهد زهر خود را در سال 98 بریزد. همه باید مراقبت کنیم که میدان را برای دشمن باز نکنیم. ممکن است برخی‌ها با عملکرد خود، با قضاوت‌ها، با تحلیل‌ها و با اظهارنظرهای خود، ناخواسته در میدان دشمن بازی کنند و در جبهه دشمن و به نفع دشمن اقدام کنند.
امام‌جمعه اردکان گفت: ایشان تأکید کردند که؛ ناامید کردن مردم از نظام، انقلاب و اصلاح مشکلات، مهم‌ترین اقدام دشمنان در داخل کشور ماست. اگر ما به‌گونه‌ای عمل کنیم که در مردم روح ناامیدی تزریق شود این ترویج ناامیدی در میان مردم خودبه‌خود بازی کردن در میدان دشمن است. مقام معظم رهبری تأکید کردند که؛ رویش‌های بسیاری که ادامه دارد از معجزه‌های انقلاب است. شهدای عزیز ما در زمان حیات خود بزرگ‌ترین خدمت را به این نظام انجام دادند و بعد از شهادت خود هم بزرگ‌ترین خدمت که همان ایجاد روحیه شهادت‌طلبی و ایثار است را به این ملت می‌کنند.
وی افزود: امروز رویش‌ها در کنار ریزش‌ها در این انقلاب بسیار جلوه گری می‌کند. جوان‌های عزیزی که آماده‌اند در همه عرصه‌ها درراه این نظام و انقلاب فداکاری کنند. ملتی که در میان آن جوانان آماده برای فداکاری برای نظام و انقلاب وجود دارد شکست‌پذیر نیست. این جامعه و این نظام را نمی‌توانند سرنگون کنند.
شاکر گفت: مسئولان در کنار خدماتی که انجام می‌دهند باید تلاش کنند که این رویش‌ها را تقویت کنند و از رویش‌های انقلاب حمایت کنند، این‌یک وظیفه است. باید فرهنگ ایثارگری و جهاد در میان جامعه ما تبلیغ و ترویج شود.
وی در ادامه، سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشت و افزود: این وحدت می‌تواند دستاوردهای زیادی داشته باشد. کشور ما امروز دچار مشکلات زیادی است و وحدت دانشجویان و حوزویان می‌تواند گره‌گشای بسیاری از این مشکلات باشد.
خطیب جمعه اردکان گفت: مقام معظم رهبری و بزرگان ما بارها تأکید کرده‌اند که راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور ما اقتصاد مقاومتی است. حوزه و دانشگاه درراه تبیین این موضوع و حتی عملی کردن بخشی از آن می‌توانند تأثیرگذار باشند. وحدت حوزه و دانشگاه خار چشم دشمنان است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رأی نیاوردن قطعنامه ضد حماس با پیشنهاد آمریکا و حمایت اسرائیل گفت: این نشانه دیگری از افول و ضعف آمریکا و استکبار جهانی است. آمریکا و رژیم صهیونیستی ناکامی شکننده دیگری را تجربه کردند. درگذشته کسی جرئت نداشت در برابر آمریکا و اسرائیل چیزی بگوید. همه کشورهای اسلامی با هماهنگی یکدیگر این قطعنامه را امضاء نکردند این موضوع نشان می‌دهد که وحدت کشورهای اسلامی چه تأثیراتی دارد و می‌تواند در مجامع بین‌المللی تأثیرگذار باشد.
شاکر با اشاره به تحولات در کشور فرانسه گفت: امروز فرانسه میدان آتش و خون است. جنبش جلیقه زردها در اعتراض به گرانی مالیات بر سوخت در این کشور به راه افتاد که امروز به یکی از بزرگ‌ترین اعتراضات مردمی و گردابی سخت و مرگبار برای دولت فرانسه تبدیل‌شده است.
وی افزود: مقامات فرانسه ابتدا می‌خواستند این جنبش را سرکوب کنند اما نتوانستند که مردم را آرام کنند. فرانسه با آن پیشینه و عظمتی که گاهی از آن می‌سازند امروز ببینید که به چه روزی افتاده است. دل بستن به کشورهای اروپایی ازجمله فرانسه برای پناه بردن از مشکلات، خوش‌خیالی محض است.
امام‌جمعه اردکان گفت: رسانه‌های معاند با کشورهای اسلامی به‌گونه‌ای خبر آشوب‌های فرانسه را پوشش می‌دهند که اتفاقی رخ نداده است اما وقتی در کشورهای اسلامی اتفاقی بیافتد از کاه، کوه می‌سازند این قدرت رسانه و فضای مجازی است. مواظب باشیم که فریب نخوریم. بدا به حال کسانی که منبع خبر و تحلیل آن‌ها فقط رسانه‌های معاند است. همه ما باید هوشیار و بیدارباشیم و از مقام معظم رهبری تبعیت کنیم.
وی در پایان اظهار داشت: امروز این انقلاب ما باوجود همه مشکلات و گرفتاری‌هایی که مردم‌دارند و ناراضی هم هستند دستاوردهای بسیاری داریم که می‌توانیم به آن‌ها امید ببندیم و آینده نظام ما بسیار روشن است.
تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله علیها) و بیان گوشه‌ای از فضائل و مناقب آن حضرت از دیگر مباحثی بود که امام‌جمعه اردکان به آن پرداخت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار