مدیر کل بهزیستی استان یزد اعلام کرد: اجراي برنامه سقط درماني در سال 96 از ورود 320 معلول جديد به جامعه استان جلوگيري کرد.
کد خبر: ۶۹۰۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳ 15 December 2018

«جلیل عفتی» با تاکيد بر نقش موثر ژنتيک در گسترش معلوليت، خاطر نشان کرد: خوشبختانه با انجام برنامه‏ هاي پيشگيرانه توانستيم درصد ورود افراد داراي معلوليت به جامعه جلوگيري کنيم.
وی با اشاره به اجرای طرح تنبلی چشم نیز گفت: در طول دوره اجراي طرح تنبلي چشم با شناسايي 4500 کودک مبتلا به تنبلي چشم و معرفي آنها به متخصصان براي درمان از ورود اين تعداد معلول جديد جلوگيري شد.
عفتی افزود: از سال ۷۴ تاکنون ۵۵۰ هزار کودک هم مورد معاینات شنوایی سنجی قرار گرفته‌اند و تعداد ۴۵۰۰ کودک شناسایی شدند و مراحل درمان روی آنها صورت گرفت به نحوی که در حال حاضر با غربالگری‏‌هایی که انجام می ‎ شود، هیچ کودک معلول ناشنوایی  در استان نداریم.
مدیر کل بهزیستی استان با بیان این که سالیانه دو هزار و ۲۰۰ معلول به جمعیت معلولان یزد اضافه می‌شود، بیان کرد: ۹۰ درصد از ضایعات نخاعی در استان ناشی از تصادفات است و همچنین ماهانه ۱۲۰ نفر مراجعه برای دریافت خدمات معلولیت به بهزیستی داریم.
 وی در مورد اشتغال معلولان استان نیز گفت: در سال ۹۶ تعداد دو هزار و ۱۵۰ نفر از فرصت‏های شغلی استفاده کردند.
 عفتی با بیان این که تا سقف ۲۵ میلیون تومان وام اشتغالزایی چهار درصد به معلولان تعلق می‏‌گیرد، اظهار کرد: تاکنون برای دریافت بیش از ۱۳ میلیارد تومان وام به بانک‏‌ها معرفی شده‌اند.
وی افزود: همچنین وام تا سقف ۵۰ میلیون تومان با کارمزد شش درصد به کارفرمایانی که از افراد معلول به کارگیری می‏‌کنند، پرداخت می‏‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار