کمیته امداد استان یزد برای تأمین نیازهای مختلف جامعه هدف ، حدود 50 طرح مشارکتی را در حال اجرا دارد.
کد خبر: ۶۹۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ 16 December 2018

به گزارش تابناک یزد؛ معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد، با اشاره به رشد 31 درصدی کمک‌های مردمی در هشت‌ماهه نخست سال 97 گفت: کمیته امداد استان یزد ، برای تأمین نیازهای مختلف جامعه هدف زیرپوشش ،  حدود 50 طرح مشارکتی را در حال اجرا دارد.

غلامرضا مشعل چی، بابیان اینکه طرح‌های مشارکتی این نهاد مبتنی بر نیاز محرومان است، افزود: مردم نیکوکار استان یزد با مشارکت در طرح‌های مختلف این نهاد همچون صدقات، طرح اکرام ایتام، محسنین (کمک به فرزندان نیازمند غیر یتیم)، رضوان (تأمین مسکن نیازمندان)، کوثر (کمک به ازدواج نیازمندان)، ماعون (کمک به اشتغال نیازمندان)، شوق زیارت (اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی)، احسان حسینی (اطعام محرومان در ماه محرم)، همیان مولا، نذر و قربانی، یاسین (کمک به تحصیل دانش آموزان نیازمند)، اطعام، جشن عاطفه‌ها، جشن نیکوکاری، احسان دانش‌آموز، برکت (اختصاص بخشی از حقوق کارمندان و کارگران برای محرومان)، شفا (کمک به درمان نیازمندان)، هم‌سفره (کمک به رفع سوءتغذیه کودکان)، هبه (تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان)، عقیقه، رحمت (کمک به آزادی زندانیان آبرومند جرائم غیر عمد)، مفتاح الجنه (سرکشی خیران و مسئولان از منازل مددجویان تحت حمایت)، زکات، کفاره و فطریه در تأمین نیاز محرومان با این نهاد همکاری می‌کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد ،  بابیان اینکه ترویج و احیاء فرهنگ احسان و نیکوکاری و اکرام ایتام و نشر سنت‌های حسنه اسلامی ازجمله سیاست‌های مهم این نهاد است، گفت: مردم نیکوکار استان یزد ، در هشت‌ماهه نخست امسال با مشارکت در طرح‌های خیرخواهانه این نهاد 29 میلیارد و 532 میلیون تومان به نیازمندان کمک کردند.

وی گفت : کمک‌های اهدایی جمع‌آوری‌شده  ، برای رفع نیاز محرومان و مددجویان همان منطقه هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: نیکوکاران یزدی در هشت‌ماهه نخست امسال چهار میلیارد و 876 میلیون تومان صدقه دادند، این کمک‌ها برای معیشت، درمان، جهیزیه، مسکن، اشتغال و تحصیل نیازمندان مصرف می‌شود.

مشعل چی با اشاره به رشد 50 درصدی کمک‌های حامیان نیکوکار در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین در هشت‌ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال گفت: در این مدت حامیان نیکوکار با حمایت مادی و معنوی از ایتام و فرزندان نیازمند غیر یتیم در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین شش میلیارد و 488 میلیون تومان به فرزندان معنوی خود کمک کردند.

وی افزود: در هشت‌ماهه نخست امسال ، مردم خداجوی استان یزد شش میلیارد و 806 میلیون تومان زکات واجب و مستحب و کفاره پرداخت کردند و رشد پنج‌درصدی را در این بخش در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رقم زدند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: 11 میلیارد و 362 میلیون تومان از کمک‌های اهدایی نیکوکاران یزدی در هشت‌ماهه نخست سال 97  ، نیز در قالب سایر طرح‌های مبتنی بر نیاز محرومان بوده است.

کمیته امداد استان یزد در نیمه نخست امسال ،  ۴۲ میلیارد و ۸۹۷ میلیون تومان به صورت کمک بلاعوض و وام قرض‌الحسنه اشتغال و کارگشایی به نیازمندان کمک کرد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار