وی اظهارداشت: اما فردا با ورود سامانه بارشی از غرب، ابتدا در غرب، شمال غرب و به تدریج سواحل غربی خزر بارش ها آغاز می شود و اواخر وقت دامنه های جنوبی البرز را در بر می گیرد که بر این اساس بارندگی ها در قزوین، البرز و تهران آغاز می شود.

وی ادامه داد: روز سه شنبه علاوه بر مناطق یاد شده در جنوب غرب،سواحل دریای خزر،شمال شرق،استان مرکزی،غرب سمنان و غرب اصفهان نیز بازندگی خواهیم داشت؛ بارش ها در جنوب غرب به صورت رگبار و رعد و برق و گاهی با وزش بادهای شدید همراه است.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: روزهای دوشنبه و سه شنبه بارش ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر یاد شده به صورت برف خواهد بود.

وضعیت هوای تهران / گرمترین و سردترین نقاط کشور 

وی افزود: هوای تهران امروز صاف و همراه با غبار محلی است، فردا نیز تا ظهر غبار محلی خواهیم داشت اما از بعدازظهر فردا افزایش ابر و اواخر وقت بارش های پراکنده پیش بینی شده اما سه شنبه بارش باران خواهیم داشت. بیشینه دمای امروز پایتخت به 14 درجه می رسد و کمینه امروز صبح 5 درجه سانتی گراد بود،همچنین فیروزکوه و آبعلی به ترتیب 7 و 3 درجه زیر صفر بودند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بندرعباس با 28 درجه بالای صفر و شهرکرد و کرمان به ترتیب 10 و 6 درجه زیر صفر گرمترین و سردترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.