نماینده خانه جوان ابرکوه با تاكيد بر ضرورت مطالبه‌گیری دانشجویان برای ایجاد تحول و پیشرفت در جامعه، اظهار كرد: دانشگاه باید مسیر مطالبه‌گری را به دانشجويان نشان دهد و فقط به درس و نمره اهمیت ندهند.
کد خبر: ۶۹۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 16 December 2018

به گزارش تابناک یزد؛ «امیرحسین سالار» در جلسه شورای آموزش عالی شهرستان ابركوه كه با محوریت بررسی مشکلات دانشجویان و نیازهای آنان در محل فرمانداری برگزار شد، با بیان این که دانشگاه‌ها به دانشجویان خط نمی‌دهند، تصریح کرد: دانشگاه باید مسیر مطالبه‌گری را به دانشجو نشان دهد ولي هنگامي دانشگاه فقط به درس و نمره اهمیت مي‌دهند، دانشجو هم فقط به همین موارد بسنده مي‌كند و به دنبال مشارکت فعال در برنامه‌های مختلف نیست . 
وي گفت: یکی از نیازهای دانشجویان داشتن تفریح و سرگرمی مناسب است و در صورت مهیا نشدن این مهم، آنان به مسيرهاي انحرافي کشیده می‌شوند در حالی ‌که می‌توان با به‌کارگیری همین دانشجویان و صرف کمترین هزینه، برای آنان بهترین مسيرها را ترسيم كرد.
اين دانشجوي ابركوهي ادامه داد: متأسفانه در ابرکوه نه ‌تنها هیچ مکان تفریحی مناسبی برای دانشجویان وجود ندارد بلكه برنامه‌ریزی منسجمی نیز برای آنان در راستای برگزاری مراسم‌ها و همایش‌های مختلف در نظر گرفته نشده است . 
«محمد کاظمی نسب» فرماندار ابرکوه نيز در اين جلسه گفت: در دانشگاه‌ها فقط به کمیت توجه شده و کیفیت جایگاهی ندارد، به‌طوری‌ که دانشجو صرفاً برای گرفتن مدرک وارد دانشگاه می‌شود و متأسفانه این روند با هدف اصلی دانشگاه‌ها در تضاد است که علت آن نیز توسعه رشته‌ها و دانشگاه‌ها بدون توجه به استاندارهای اولیه است . 
وي با بیان این که دانشجو حق دارد دیدگاه‌های مختلف را بشناسد، یادآور شد: اگر بخواهیم دانشجو در جامعه تأثیرگذار باشد نباید او را به کتاب و درس محدود کنيم، ضمن این که دانشگاه باید به کمک توسعه شهرستان آمده و با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با موضوعات مختلف، مسائل و مشکلات را به چالش بکشد.
«علی‌اکبر اسحاقی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ابركوه نيز اظهار کرد: دانشجویان خواسته‌های صنفی بسیاری دارند که باید به خواسته‌های به ‌حق آنان با رعایت اصول و ضوابط، رسیدگی شود چرا که آنان قشری مترقی هستند و می‌توانند منشاء تحولات بسیاری باشند . 
وي با تأکید بر این که دانشجو باید مطالبه‌گر باشد، خاطرنشان کرد: اگر بنا باشد دانشجو را محدود و محصور به درست خواندن کنيم و به خواسته‌های آنان توجه نداشته باشيم، ممکن است ماجرای 16 آذر به شکلی دیگر اتفاق بیافتد . 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار