رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مهریز:
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مهریز در نشست با خبرنگاران از عدم دغدغه مسئولین مهریز برای ساخت یادمان شهدا گلایه کرد.
کد خبر: ۶۹۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 16 December 2018

جلسه‌ای پیرامون طراحی و نصب المان شهدا با حضور نماینده فرمانداری مهریز، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسئول شورای مشورتی رزمندگان دفاع مقدس و جمعی از خبرنگاران در محل بنیاد شهید این شهرستان برگزار شد.
در این جلسه رئیس بنیاد شهید مهریز ضمن ارائه گزارشی از کارهای انجام‌گرفته در خصوص نصب تابلو تصاویر و المان شهدا خاطرنشان کرد: ساخت و نصب و تعویض تابلوهای شهدا بر عهده بنیاد شهید است و در20 سال گذشته کارهایی صورت گرفته است ازجمله نصب 4 تابلوی تبلیغاتی در ابعاد 4 متر در 5 متر با موضوع حجاب و نماز که از وصیت‌های شهدا است.
رضا خانجانخانی افزود: دیوارنویسی مدارس  و سطح شهر و نیز تهیه فیلم مصاحبه شهدا از 30 حلقه فیلم، حاوی 17 مصاحبه و حدود 40 تصویر صداگذاری شده شهدا که بیش از صد ساعت زمان برده است و در نوع خود کم‌نظیر است؛ هم‌چنین کتاب جامع وصیت‌نامه 313 شهید مهریز که به زیور طبع رسیده است از دیگر کارهایی است که این نهاد تاکنون انجام داده است.
وی اظهار داشت: 33 گلزار شهدا در شهرستان مهریز احداث شده است که از این تعداد، 26 گلزار شهدا در حوزه روستایی قرار دارد و تاکنون کار نوسازی 15 گلزار شهدا در شهر و روستا به اتمام رسیده است و 10 گلزار نیز در دست تکمیل است و با اختصاص بودجه گلزارهای تک مزاری و دو الی سه مزاری شهرستان، تا پایان سال حدود 90 درصد از پروژه نوسازی گلزارهای شهدا به پایان می‌رسد.
خانجانخانی از بی عزمی مسئولین برای تکمیل پروژه‌ها به‌ویژه نصب المان شهدا در شهر گلایه کرد و گفت: مسئولین امر، پروژه‌های بزرگداشت و حفظ یاد و خاطره شهدا را در اولویت قرار نمی‌دهند. شهرداری‌های کل استان یزد، درزمینهٔ شهدا کارهای فاخر و قابل قبولی انجام داده‌اند اما شهرداری مهریز تاکنون کمک قابل‌توجهی انجام نداده است.
این مسئول افزود: جلسات متعددی با اعضای شورای شهر و شهرداری مهریز برگزار شد و قریب به یک سال است که شهردار مهریز برای تأمین اعتبار ساخت و نصب المان شهدا به مبلغ 200 میلیون تومان قول مساعد داده است اما تاکنون شهرداری هیچ مبلغی برای این پروژه به بنیاد شهید اختصاص داده است.
وی عنوان کرد: با توجه به نظر کارشناسی کارشناس‌های کشوری، حفظ و نگهداری تابلوهای شهدا زود فرسوده می‌شود؛ بنابراین با اتفاق‌نظر مسئولین شهر قرار شد روی طراحی و نصب المان  شهدا سرمایه‌گذاری صورت گیرد.
خانجانخانی همچنین اضافه کرد: قرار است در میدان شهدای گمنام، ورودی مهریز و میدان شهید صدوقی مهریز که یادآور خاطرات دوران دفاع مقدس است المان شهدا نصب گردد و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، میدان شهدای گمنام در اولویت قرارگرفته است. مهدوی پور از اساتید معماری دانشگاه یزد که درزمینهٔ ساخت المان‌های شهدا در سطح استان و کشور مطرح است، کار طراحی المان شهدای مهریز را بر عهده دارد.
وی با بیان اینکه این المان حدود 15 متر ارتفاع دارد و به زودی برای نصب به بنیاد شهید مهریز تحویل داده می‌شود، از عدم تأمین بودجه لازم توسط شهرداری گلایه کرد.
مسئول شورای مشورتی رزمندگان دفاع مقدس مهریز همچنین از عدم دغدغه مسئولین شهرستان نسبت به طرح‌های مرتبط با شهدا انتقاد کرد و گفت: کاری که در شأن شهدای مهریز باشد در این شهرستان توسط مسئولین تاکنون صورت نگرفته است.
غلامرضا نصیری، مطالبه گری از سوی رسانه‌ها و خبرنگاران را خواستار شد و خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و خانواده شهدا و نیز شورای مشورتی رزمندگان مهریز پیگیر این موضوع هستند و در صورت عدم همکاری مسئولین امر، خانواده معظم شهدا مصمم هستند آتش به اختیار این موضوع را تا حصول نتیجه قابل‌قبول دنبال کنند.
وی با قدردانی از تلاش‌های کمال میری در گردآوری آثار شهدا که در حال حاضر در موزه دفاع مقدس واقع در محل سپاه قدیم مهریز دایر است گفت: در این موزه ارزشمند، آثار به‌جامانده از شهدا نگهداری می شود و برای تأسیس آن، حدود 15 میلیون تومان هزینه شده است. تاکنون نیز تعدادی از مدارس از این موزه بازدید کرده اند.
نصیری همچنین از تدوین کتاب «نقش مردم مهریز در دوران دفاع مقدس» یاد کرد و افزود: تاکنون حدود صد صفحه از این کتاب در خصوص نقش روحانیون، فرهنگیان و اصناف مختلف نگارش شده است و در نوع خود در استان بی‌نظیر است.
در ادامه شکری، کارشناس فرمانداری و حکایتی، مسئول روابط عمومی فرمانداری مهریز نیز مطالبی پیرامون نصب المان شهدا مطرح کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار